TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Budapesten létesít új üzemet a Knorr-Bremse, mert innen kívánja teljesíteni egyre növekvő számú megrendeléseit - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Oláh Antal, a vállalat magyarországi ügyvezető igazgatója. A vasúti fékműrendszer-gyárban nemcsak ipari termelés, hanem kutatási-fejlesztési munka is zajlik majd. Rétfalvi György, a befektetés-ösztönzéssel foglalkozó ITD Hungary vezérigazgatója hozzátette, hogy ez a beruházás is bizonyítja: nem minden az olcsó munkaerő. Mfor.hu tudósítás.

Jön a pénz (Mfor-montázs)

Egy "nagy távol-keleti ország" helyett választották a Knorr-Bremse vezetői Magyarországot, mert a magasabb munkaerő-költségek ellenére nálunk jobbak az infrastrukturális feltételek, és a kutatás-fejlesztési tevékenységhez is több szakember áll rendelkezésre - közölte Garamhegyi Ábel gazdaságfejlesztési kormánybiztos. Mivel a Knorr-Bremsének Kínában van jelentős gyártókapacitása, ezért nem nehéz kitalálni, hogy Magyarország előle "halászta el" a beruházást.

A cégnek már van hazánkban telephelye, az új gyáregység - ahová átköltözik az üzem - Budapesten ettől mintegy hatszáz méterre épül fel.

2009-ben indul

A vasúti fékműrendszereket gyártó új üzem negyvenmillió euróból, azaz körülbelül tízmilliárd forintból valósul meg. A beruházás során egy több mint húszezer négyzetméteres, hasznos alapterületű gyárat épít fel a vállalat, így százharminc új munkahelyet teremt majd. Az új munkavállalók közül legalább harminc diplomával kell, hogy rendelkezzen - derült ki a sajtótájékoztatón. A magyarországi leányvállalatnál dolgozók létszáma ezzel 730 főre bővül majd.

Az üzem a tervek szerint 2009 végére indul be. A beszállítóknál összesen száz megmunkálóközpont működik majd, és valószínűleg négy-öt, japán technológiával gyártott szerelősor lesz a gyárban. Ennek eredményeképpen évi 120-140 millió euró értékű termelést várnak az üzemtől.

Oláh Antal azt is elmondta, hogy a kormányzattól egymillió eurós támogatást kapnak, Garamhegyi Ábel viszont hozzátette, hogy a végső összeget csak az Európai Unió támogatást jóváhagyó döntése után tudja nyilvánosságra hozni a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium. Rétfalvi György, az ITD Hungary vezérigazgatója ismertette: közreműködésükkel az első öt hónapban 15 befektetői döntés született magyarországi beruházásokról, amelyek értéke meghaladja az 500 millió eurót, és megvalósulásukkal 3400 új munkahely jön létre.

Gyakornoki programok

A vállalat döntésében az is szerepet játszhatott, hogy Magyarországon - a mérnökhiány ellenére - még mindig jobbak a feltételek a termékfejlesztési és kutatási tevékenységek elvégzésére Kínához képest.

Oláh Antal, a cég magyarországi ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, hogy bár kevés jó mérnök kerül ki a hazai egyetemekről, a vállalat gyakorlati programokkal igyekszik a céghez csábítani a szakembereket. A kutatás-fejlesztési tevékenység náluk elsősorban nem új szabadalmakban, hanem a meglévő szerkezetek tökéletesítésében mutatkozik meg.

A Knorr-Bremse a világ vezető fékrendszer-gyártója a vasúti járművek és a haszongépjárművek területén. A vállalat 2007-ben 3,25 milliárd euró forgalmat bonyolított le, a cégnek 14 ezer alkalmazottja van világszerte.

Magyarországon 1926 óta, két telephelyen van jelen: Budapesten vasúti fékrendszereket, Kecskeméten haszonjármű-rendszereket gyárt. A Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. a Knorr-Bremse cégcsoporton belül a fékezőerőt előállító rendszerek legnagyobb gyártójává vált.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.