2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb 1,1 milliárd forint értékű cégberuházást valósítanak meg a záhonyi övezetben működő kis- és középvállalkozások, kapcsolódóan a térség komplex gazdaságfejlesztési programjához - közölte Kálnoki Kis Sándor, a projekt koordinálásáért felelős miniszterelnöki megbízott hétfőn az MTI-vel.

Az érintett cégek a fejlesztéshez 60 százalék arányú saját forrást használnak fel, a költségek további 40 százaléka pedig pályázati támogatás - mondta a programvezető. Hozzátette: a múlt évben 4,4 milliárdos, jelenleg is tartó vállalkozásfejlesztés indult Záhony környékén, amelynek támogatási részaránya ugyancsak 40 százalék.

A kormányfői megbízott a 32,5 milliárd forint értékű komplex gazdaságfejlesztési program megvalósításának állásáról elmondta: szeptember végén várhatóan aláírják az első kivitelezői szerződést a Fényeslitke-Komoró térségében épülő, intermodális ipari és logisztikai park létrehozására. Elsőként az úgynevezett vizes közművek építése kezdődhet meg, kialakítják a vezeték- és csatornarendszert, a csapadékvíz elvezető hálózatot. Ezzel együtt indul a távközlési kábelhálózat létesítése is.

A vasúti hálózat korszerűsítése viszont a sikertelen közbeszerzési eljárás miatt valamivel később kezdődhet. A 2010. végéig tervezett munkálatok során 150 kilométer hosszú normál és széles vágányhálózatot újítanak fel, amelyből 43 kilométer gerinc vasúti pályának számít. A közút-hálózat korszerűsítése már tart, s 2011 végéig összesen mintegy 7 milliárd forint értékű fejlesztés lesz a térségben.

A gazdaságfejlesztési program fő elemei közé tartozó felsőfokú képzés is elindul októberben: a Nyíregyházi Főiskola műszaki logisztikai szakmérnöki kurzusán 20 hallgató kezdi meg tanulmányait, s tizenöten a záhonyi térség cégeinél dolgoznak jelenleg is.

A záhonyi térségben, ahol az európai normál és az eurázsiai széles nyomtávú vasútvonalak találkoznak, jelenleg 9-9,5 millió tonna árut raknak át. A szakemberek prognózisa szerint ez a mennyiség 2015-ig 60 százalékkal nőhet. Az előrejelzés a kazah-kínai határon forgalmán alapul, ahol mára a 2004-es 4 millió tonnányi áruval szemben 16 millió tonnát továbbítanak, s annak döntő része az Európai Unió országaiba áramlik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!