Másfél millió dollárt, azaz több mint kétszáz millió forintot keresett tavaly átlagosan egy marketingvezető az Egyesült Államokban, derül ki az Advertising Age legfrissebb kutatásából. A legjobban a Dell marketingigazgatója járt, a lap beszámolója szerint ugyanis 15,5 millió dollárt, valamint hárommillió dolláros bónuszcsomagot kapott 2007-ben Mark Jarvis.
Érdekesség, hogy az ingázást megkönnyítendő a menedzser rendelkezésére számos eszközt biztosítanak. Így például egy kisrepülőgépet is használhat a texasi cégközpont és a kaliforniai háza között. Jarvis ezzel fölényesen vezeti az Adage listáját, amely 100 nagyvállalat marketing csúcsvezetőinek fizetését gyűjtötte össze.
A tíz legjobban fizetett főnök 2007-ben átlagosan mintegy 4,8 millió dollárt (kb. 700 millió forint) vihetett haza. Az összeg egynegyede fizetés volt, egy másik negyedrészt jutalmak és bónuszok képeztek. A kiemelkedő jövedelmek azonban a részvényopcióknak volt köszönhető, a legmagasabb kereseteknél ez az 50 százalékot tette ki.
A felmérés szerint a marketingvezetők jövedelme 2006-hoz képest 8 százalékkal nőtt, ám ennek ellenére nem tekinthető álompozíciónak az ilyen főnöki poszt, mivel a 100 vizsgált vállalat 28 százaléka cserélte le a posztot betöltőket a tavalyi évben.