A karácsony előtti időszakban a lakosság együttesen több mint 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat a legutóbbi, november-januári szezonban; ez 20 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak; itt 12 százalék plusz figyelhető meg az előző évhez képest.
A szaloncukor forgalmát is mérte a Nielsen tavaly. Értékben a szervezett kiskereskedelem forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot, mennyiségben pedig mintegy 3 600 tonnát ért el.
Üreges csoki a sláger
Az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás figurák elvitték a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 9 százalék jutott.
Az ajándékcsomagok közül legkedveltebb a hagyományos Mikuláscsomag, tavaly közel 400 millió forintos forgalommal. A többi ajándékcsomag teljes forgalma valamelyest kisebb lett az előző szezonhoz képest. Főleg a játékot is tartalmazó csokoládé csomag eladása csökkent. Így is több mint 200 millió forintért adtak el belőle, hasonlóan az adventi kalendáriumhoz.
A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben 58 százalék jutott erre a bolttípusra a legutóbbi szezonban, - 1 százalékponttal több, mint az előző évben.
Hasonlóan koncentrált a szaloncukor bolti eladása. A legutóbbi november-januári forgalomból, szintén értékben 59 százalékot vitt el a legnagyobb eladóterű csatorna.
A kereskedelmi márkák részaránya a szaloncukor forgalmából értékben 21 százalék a tavalyi szezon adatai alapján, mennyiségben pedig 34 százalék. A szaloncukor mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1 158 forint/kilogramm, a tavaly decemberi adatok szerint.
MTI/Menedzsment Fórum