2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csokoládéból készült Mikulás figurákból 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.

A karácsony előtti időszakban a lakosság együttesen több mint 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat a legutóbbi, november-januári szezonban; ez 20 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak; itt 12 százalék plusz figyelhető meg az előző évhez képest.

A szaloncukor forgalmát is mérte a Nielsen tavaly. Értékben a szervezett kiskereskedelem forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot, mennyiségben pedig mintegy 3 600 tonnát ért el.

Üreges csoki a sláger

Az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás figurák elvitték a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 9 százalék jutott.

Az ajándékcsomagok közül legkedveltebb a hagyományos Mikuláscsomag, tavaly közel 400 millió forintos forgalommal. A többi ajándékcsomag teljes forgalma valamelyest kisebb lett az előző szezonhoz képest. Főleg a  játékot is tartalmazó csokoládé csomag eladása csökkent. Így is több mint 200 millió forintért adtak el belőle, hasonlóan az adventi kalendáriumhoz.

A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben 58 százalék jutott erre a bolttípusra a legutóbbi szezonban, - 1 százalékponttal több, mint az előző évben.

Hasonlóan koncentrált a szaloncukor bolti eladása. A legutóbbi november-januári forgalomból, szintén értékben 59 százalékot vitt el a legnagyobb eladóterű csatorna.

A kereskedelmi márkák részaránya a szaloncukor forgalmából értékben 21 százalék a tavalyi szezon adatai alapján, mennyiségben pedig 34 százalék. A szaloncukor mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1 158 forint/kilogramm, a tavaly decemberi adatok szerint.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!