2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2006 januárjától használja a Malév az Oracle által a vállalat egyedi igényeinek megfelelően kifejlesztett, nemzetközi szinten is egyedülálló flottarotációs rendszert, amely révén a légitársaság a korábbinál jóval hatékonyabban tudja összehangolni repülőgépparkját menetrendjével.

A havi 1700-2000 járatot üzemeltető Malév számára az eltérő kapacitású - eltérő fajlagos költségű - repülőgépek és a menetrend hatékony összehangolása jelentős fedezetjavulást eredményez. Mindez azonban egy komoly informatikai rendszerrel valósítható meg: a FLORO szoftver 35-40000 egyenlet megoldásával hozza létre a légitársaság szempontjából optimális megoldást.

Az Oracle a FLORO tervezését 2005-ben kezdte, a tesztelésre decemberben került sor, így 2006. január 1-től már élesben használja a Malév a rendszert. Januárban 3564 járathoz kellett az optimális gépösszeállítást megtalálni: a szoftver lefuttatása az eredeti menetrendi tervhez képest 425 esetben javasolt típuscserét, és összességében 97 millió forinttal növelte a flotta szintű fedezetet. Februárban a tervezett 3276 járatból a FLORO 426 járaton javasolt típuscserét, ami 60 millió forint fedezetjavulást eredményezett.

A megoldás a forgalom szezonalitásától függően havonta 60-140 millió forint flotta szintű fedezetnövekedést eredményez, így a rendszertől a légitársaság éves szinten közel egymilliárd forintos eredményjavulást vár.

A rendszer működése

A FLORO a bemeneti adatok - például a várható bevétel, becsült utasszám, az egyes géptípusok üzemeltetési költségei, a típuscserék költségei, valamint a repülőgépeket jellemző, befogadóképességre, hatótávolságra, karbantartásra vonatkozó számos paraméter - megadása után egyenleteket generál, amelyeket a megoldó komponens közel 20 perc alatt megold.

Mindezekből kétféle dokumentumot készít a rendszer: egy rotációs eredményt, azaz a menetrendi sorokhoz tartozó géptípusokat és gépeket, valamint a típuscseréket tartalmazó listát, amely alapján a Malév menetrend-nyilvántartó rendszerében elvégezhetők a javasolt gépcserék.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Mégsem lesz sztrájk Ferihegyen
Feléledt a magyar belföldi légiközlekedés
Újraindítja londoni járatait a Malév
Költségcsökkentésbe kezdenek az európai légicégek
A Malév sűríti romániai járatait

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!