A havi 1700-2000 járatot üzemeltető Malév számára az eltérő kapacitású - eltérő fajlagos költségű - repülőgépek és a menetrend hatékony összehangolása jelentős fedezetjavulást eredményez. Mindez azonban egy komoly informatikai rendszerrel valósítható meg: a FLORO szoftver 35-40000 egyenlet megoldásával hozza létre a légitársaság szempontjából optimális megoldást.
Az Oracle a FLORO tervezését 2005-ben kezdte, a tesztelésre decemberben került sor, így 2006. január 1-től már élesben használja a Malév a rendszert. Januárban 3564 járathoz kellett az optimális gépösszeállítást megtalálni: a szoftver lefuttatása az eredeti menetrendi tervhez képest 425 esetben javasolt típuscserét, és összességében 97 millió forinttal növelte a flotta szintű fedezetet. Februárban a tervezett 3276 járatból a FLORO 426 járaton javasolt típuscserét, ami 60 millió forint fedezetjavulást eredményezett.
A megoldás a forgalom szezonalitásától függően havonta 60-140 millió forint flotta szintű fedezetnövekedést eredményez, így a rendszertől a légitársaság éves szinten közel egymilliárd forintos eredményjavulást vár.
A rendszer működése
A FLORO a bemeneti adatok - például a várható bevétel, becsült utasszám, az egyes géptípusok üzemeltetési költségei, a típuscserék költségei, valamint a repülőgépeket jellemző, befogadóképességre, hatótávolságra, karbantartásra vonatkozó számos paraméter - megadása után egyenleteket generál, amelyeket a megoldó komponens közel 20 perc alatt megold.
Mindezekből kétféle dokumentumot készít a rendszer: egy rotációs eredményt, azaz a menetrendi sorokhoz tartozó géptípusokat és gépeket, valamint a típuscseréket tartalmazó listát, amely alapján a Malév menetrend-nyilvántartó rendszerében elvégezhetők a javasolt gépcserék.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Mégsem lesz sztrájk Ferihegyen
Feléledt a magyar belföldi légiközlekedés
Újraindítja londoni járatait a Malév
Költségcsökkentésbe kezdenek az európai légicégek
A Malév sűríti romániai járatait