Tájékoztatásuk szerint az üzleti tervet jelentősen meghaladó nyereséget a klasszikus postai szolgáltatások iránti igény csökkenő trendje ellenére érték el szigorú, költséghatékony gazdálkodással, új szolgáltatások bevezetésével.
Csomaglogisztikai területen a Magyar Posta továbbra is piacvezető, tavaly a társaság a logisztikai termékek piacán - beleértve a csomagszállítási üzletágat is - 10 százalékos növekedést ért el többi között az e-kereskedelem fellendülésének köszönhetően, az általuk kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió volt.
A Magyar Posta tájékoztatása szerint a liberalizált levélpiacon is megőrizték korábbi pozíciójukat, a tavalyi évben csaknem 600 millió levélküldeményt kezeltek. A levéltermékekből fakadó bevétele - a nemzetközi trendhez hasonlóan - néhány százalékkal csökkent, az ebből eredő bevételkiesés pótlására akvizíciókkal és a szolgáltatási portfólió bővítésével reagált a társaság.
Múlt évben a Magyar Posta Zrt. tulajdont szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt.-ben, az akvizíciónak köszönhetően a nyomdai szegmensben megjelent a román és a moldáv piacokon is.
A készpénz-átutalási megbízás - a csökkenő trend ellenére - továbbra is a legnépszerűbb számla befizetési szolgáltatás a hazai piacon. A csekkforgalom csökkenésének kompenzálására a társaság új, innovatív fizetési módok megteremtésén dolgozik, illetve részesedést szerzett a Díjnet Zrt.-ben, amely az elektronikus számlafizetési rendszer hazai piacvezető vállalata - közölte a Magyar Posta Zrt.
MTI