2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV végzi a 60 darab Stadler Flirt elővárosi villamos motorvonat forgóvázainak revízióját; a csütörtökön aláírt szerződés összértéke meghaladja a 900 millió forintot - közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága.

A megállapodást Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója írta alá.

A MÁV csoport tulajdonában lévő, 2007-től üzemelő Flirt fantázianevű villamos motorvonatok futásteljesítménye hamarosan eléri azt az értéket, amikor a műszaki előírásoknak megfelelően magasabb szintű karbantartást kell végrehajtani a forgóvázakon.

A forgóvázak 1 millió futáskilométernél esedékes revízióját a szerződés szerint a MÁV Gépészet Szolnoki Járműjavítói Telephelye végzi el.

A közlemény szerint a szolnoki műhelyben a szakemberek képzésével és a technikai felkészüléssel már 2010 szeptemberében megkezdődik a munkafolyamatok előkészítése, a tényleges felújítások várhatóan 2012 első félévében indulnak.

A két társaság évek óta szoros együttműködésben dolgozik: az idén áprilisban aláírt szerződés értelmében a MÁV Gépészet Zrt. szolnoki telephelye bekapcsolódik a Flirt vonatflotta egy részének éves szintű karbantartási munkálataiba is. A Flirt vonatok heti, havi, negyedéves és féléves karbantartási munkálatait továbbra is a Stadler pusztaszabolcsi üzeme látja el.

A MÁV Gépészet Zrt. Szolnoki Járműjavítói Telephelyén jelenleg mintegy 1.200 fő dolgozik, akiknek többsége helyi vagy környékbeli lakos.

A MÁV és a Stadler 2006-ban írta alá a 30+30 darab villamos-motorvonat szállítására vonatkozó szerződést, amely alapján a magyar vasúttársaság 2007 decemberében - az első 30 vonat megérkezése után - a következő 30 darab Flirt leszállítására is megbízást adott a Stadlernek.

Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött 144,6 millió euró értékű hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal, a második 30 vonat megvásárlását a Raiffeisen Bank finanszírozta, a pénzintézet 141,6 millió eurós hitelt biztosított a MÁV-nak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!