A megállapodást Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója írta alá.
A MÁV csoport tulajdonában lévő, 2007-től üzemelő Flirt fantázianevű villamos motorvonatok futásteljesítménye hamarosan eléri azt az értéket, amikor a műszaki előírásoknak megfelelően magasabb szintű karbantartást kell végrehajtani a forgóvázakon.
A forgóvázak 1 millió futáskilométernél esedékes revízióját a szerződés szerint a MÁV Gépészet Szolnoki Járműjavítói Telephelye végzi el.
A közlemény szerint a szolnoki műhelyben a szakemberek képzésével és a technikai felkészüléssel már 2010 szeptemberében megkezdődik a munkafolyamatok előkészítése, a tényleges felújítások várhatóan 2012 első félévében indulnak.
A két társaság évek óta szoros együttműködésben dolgozik: az idén áprilisban aláírt szerződés értelmében a MÁV Gépészet Zrt. szolnoki telephelye bekapcsolódik a Flirt vonatflotta egy részének éves szintű karbantartási munkálataiba is. A Flirt vonatok heti, havi, negyedéves és féléves karbantartási munkálatait továbbra is a Stadler pusztaszabolcsi üzeme látja el.
A MÁV Gépészet Zrt. Szolnoki Járműjavítói Telephelyén jelenleg mintegy 1.200 fő dolgozik, akiknek többsége helyi vagy környékbeli lakos.
A MÁV és a Stadler 2006-ban írta alá a 30+30 darab villamos-motorvonat szállítására vonatkozó szerződést, amely alapján a magyar vasúttársaság 2007 decemberében - az első 30 vonat megérkezése után - a következő 30 darab Flirt leszállítására is megbízást adott a Stadlernek.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött 144,6 millió euró értékű hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal, a második 30 vonat megvásárlását a Raiffeisen Bank finanszírozta, a pénzintézet 141,6 millió eurós hitelt biztosított a MÁV-nak.
MTI/Menedzsment Fórum