Christian Kern a Wirtschaftsblatt című gazdasági napilapban és a Salzburger Nachrichten című lapban csütörtökön megjelent interjúban elmondta: a 460 fős leépítésnek "nincsen alternatívája", és csak az "első lépés", a veszteség pedig a 33 millió eurót is meghaladhatja, ha a magyar kormány ragaszkodik a pályahasználati díj tervezett mértékű emeléséhez.
Az ÖBB ausztriai teherszállítási vállalata, a Rail Cargo Austria is veszteséges, mínusz 200 millió euró lehet, jóval több a korábban becsült 124 milliósnál. A társaság a tervek szerint jövedelmezőbb tevékenységekre, vegyi anyagok, acél és nyersanyagok szállítására koncentrál a jövőben, és 2014-re nyereségessé válhat - mondta Kern.
Az osztrák államvasút vezérigazgatója a személyszállítási részleg sem áll jól, az egész ÖBB átalakításra szorul. "Bizonyos járatokat kiveszünk a kínálatból, és megindítjuk a vitát a szárnyvonalakról" - mondta Christian Kern.
A MÁV Cargo 2008-as privatizációjával összefüggésben hétfőn házkutatásokat tartott az osztrák korrupcióellenes ügyészség, és a magyar társszervek jogsegély-kérelme alapján nyomozást indított vesztegetés és hűtlen kezelés gyanújával.
MTI