Janowski értékelése szerint a hagyományos banner a közepesnél valamivel kevesebb értéket nyújt, ugyanakkor az átlagosnál kevésbé zavaró. Az újfajta on-line hirdetések semmivel sem hordoznak több értéket a bannernél, ugyanakkor nagyobb méretük, tolakodó megjelenésük, illetve lassú letöltésük miatt nagyobb zavarási tényezővel rendelkeznek.
Mivel az új hirdetési formák úgy növelik a zavarási faktort, hogy közben nem nő a hirdetések által hordozott érték, a Gartner szakértője nem hisz benne, hogy ezek a megoldások a szélessávú internet-hozzáférés általános elterjedése előtt sikeresek lehetnek.
Növekvő internetes piac Európában is
A többi régióval párhuzamosan Európán is tovább nő az internetes hirdetési piac. A Yankee Group elorejelzése szerint az idén 1,5 milliárd dolláros európai on-line reklámköltés 2006-ra csaknem megháromszorozódik, eléri a 4,2 milliárd dollárt.
Az "Europa Looks Beyond the Banner Ad" (Európa a banneren túlra tekint) című tanulmány szerzői ugyanakkor azt javasolják a hirdetőknek, kreatív ügynökségeknek, tartalomfejlesztőknek, hogy az egyre kevésbé hatékony bannertől mozduljanak a többcsatornás interaktív hirdetések felé.
Nyugat-Európában a bannerek az on-line hirdetések 53 százalékát adják. A Yankee szakemberei több más előrejelzéssel megegyezően úgy látják, hogy a hirdetési csík, mint domináns on-line hirdetési formátum trónfosztása lassú folyamat lesz, részesedése még 5 év múlva is 40 százalék lesz. A bannerek visszaszorulásával egyre nő a bevillanó hirdetések (interstitials) és a direkt e-mail marketing szerepe. Bár ez utóbbihoz egyesek nagy reményeket főznek, a Yankee Group szakemberei szerint az embereket hamarosan már zavarni, idegesíteni fogják az ilyen marketing-üzenetek.
Milyen hatékonyak az internetes hirdetések?
Az on-line hirdetések egyelőre feloldhatatlan ellentmondása, hogy bár köztudott a hirdetési csíkok (banner) alacsony hatékonysága (0,25 százalék CTR alatt), mégis ezeké a hirdetéseké a domináns szerep.