Megoszlik az elemzők véleménye, hogy túl van-e a válságon a luxuscikkek piaca. Az elmúlt egy évben számos tényező, így az iraki háború és a SARS-vírus terjedése visszavetette a nemzetközi turizmust, s emiatt kevesebb luxuscikk fogyott a világ nagy idegenforgalmi központjaiban. A válság enyhülésével, a konjunktúra élénkülésével a vásárlók nagyjából ez év júliusa óta gyakrabban térnek be egy-egy luxusáruházba - írja a Világgazdaság.
Pozitív kilátásokkal bír a Versacce, amelynek forgalma 12 százalékkal növekedett augusztus-szeptember folyamán. Hasonló a helyzet a Guccival, amely az augusztusi két számjegyű növekedést várja az év hátralevő részében is Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt. Ez utóbbi cég a kereslet újjáéledéséről beszél - írja a Világgazdaság.
Optimista a Max Mara elnöke is, aki szerint az üzlet visszatért a normális kerékvágásba. Az LVMH és a Burberry ötszázalékos növekedést remél az idei év harmadik negyedében az egy esztendővel korábbihoz képest. Az olasz divatcégek kamarájának elnöke szerint az idei év végére mindöszsze kétszázalékos lesz a csökkenés a tavalyihoz képest, s jövőre két számjegyű lehet a növekedés.
Vannak azonban olyan cégek is, amelyek óvatosabban nyiltakoznak, tekintettel arra, hogy az euró megerősödött a dollárral és a jennel szemben: a közös európai valuta tavaly 20 százalékkal erősödött a dollár és 6 százalékkal a jen ellenében. Ennek veszélyeire hívta fel a figyelmet a Giorgio Armani is, amely 1,5 százalékkal növelte árbevételét az idei év első felében, euróban számolva viszont 5 százalékkal visszaesett a bevétel - áll a Világgazdaság beszámolójában.
Mind jobb üzlet luxuscikket árulni
Pozitív változások látszanak kibontakozni a luxuscikkek kereskedelmében. Bár ezek általában kevésbé vannak kitéve a konjunkturális ingadozásoknak, a nemzetközi válság visszavetette ezt a piacot is. Az elmúlt időszak gyengébb forgalma után a szektor vállalatai ismét pozitív jövőképet festenek.