Szupermarket az a 400-2000 négyzetméteres eladótérrel rendelkező bolt, amelynek élelmiszer és háztartási vegyi áru, kozmetikum választékát néhány ezer cikkelem alkotja. A pénztárgépek száma 3 és 10 között mozog.
A kis boltok vásárlói egész évben átlagosan 149-szer vettek valamit. Ez azt jelenti, a háztartások zöme két-háromnaponként felkeresi a rendszerint lakó- vagy munkahelye közeli kis üzletet. A szupermarketekben a vásárlási gyakoriság 65, ami heti egynél sűrűbb átlagos vásárlást jelent. A lánchoz tartozó kis boltok és diszkontok mutatója 49, illetve 48 vevőik majdnem hetenként keresik fel őket. A hipermarketek vevőinél a 29-es átlag a kéthetinél valaminél gyakoribb ritmust jelez. A drogériák 10-es mutatója a havi egynél ritkább vásárlásról tanúskodik.
Minden bolttípus forgalma nőtt tavaly
A magyar háztartások napi fogyasztási cikkre 1670 milliárd forintot költöttek 2001-ben, 16 százalékkal többet, mint a megelőző évben derült ki a Gfk legutóbbi felméréséből. A növekedés azonban kevésbé a vásárolt mennyiség-, mint inkább a fogyasztói áremelkedésnek köszönhető.