A tavalyi marketingköltés 65 százaléka nem jutott el a vásárlókhoz - idézi a World Advertising Research Center a The Fournaise Marketing Group felmérésének eredményeit, amely során háromezer marketingest kérdeztek meg világszerte.
A kutatás szerint a siralmas eredmény a piacok megfelelő felmérésének az elmaradása miatt következett be - írja az eMarketer.
A marketingesek 55 százaléka követi saját költését. Közülük 80 százalék mindezt manuálisan végzi, órákat töltve azzal, hogy összegyűjtsék és elemezzék az adatokat. Tíz marketinges közül csak egy használ automatikus rendszert, hogy felmérje a költés hatékonyságát.
A média zavarossága, az élelmes vásárlók és az intenzív verseny együttesen eredményezik, hogy a marketing nem kellőképpen hatékony Jerome Fontaine, a Fournaise vezérigazgatója szerint. Ugyanakkor a marketing összegek nyomon követése mérsékelheti ezeket a negatív hatásokat, és a megfelelő elemzés hozzásegíthet a helyes marketingstratégiákhoz.