Az adatok alapján minden második 14 éven felüli német polgár rendelkezik net kapcsolattal. Érdekes, hogy a maradék 43 százaléka változatlanul hallani sem akar a világhálóról. A szociálisan hátrányos helyzetűek és az idősek számára pedig szinte elérhetetlen ez a terület.
Ami a nemeket illeti, a férfiak aránya továbbra is domináns. A 30 ezer fő bevonásával készült országos felmérés alapján 14 és 40 év között a férfiak 80 százaléka és a nők 68 százaléka szörföl a világhálón. A jelenség mögött a szakemberek az internetes szolgáltatók reklámstratégiájában látják a megoldást. Azok ugyanis úgy reklámozzák az internetet, mintha egy autót akarnának eladni: az előnyök kihangsúlyozása helyett a sebességre helyezik a hangsúlyt.
Nagy meglepetést jelentett ugyanakkor az elmúlt évhez képest, hogy már minden második német munkanélküli használja az internetet.
Minden második német online
Immár több, mint 32 millió német rendelkezik internet-eléréssel, ami 5,4 millióval több, mint egy évvel ezelőtt, derült ki az Emnid és a D21 közös felméréséből.