Személygépkocsikat 1970 óta gyártanak. Ma a cégnek 11 részlege van, amelyek űrtechnológiával, papír, és nyomdaiparral, szerszámgépekkel, hajóépítéssel, acélszerkezetekkel, energiarendszerekkel, nukleáris energiával, légkondicionálással, ipari- és általános gépekkel, szerszámokkal foglalkoznak, valamint anyagmozgató gépek gyártásával. A konszernben jelenleg körülbelül 40 ezer munkatárs dolgozik, anyagmozgató gépeiket Japánban, az USA-ban és Hollandiában gyártják.
Szintén Made in Japan
A Toyota Industries Corporation elődjét 1926-bal alapította Sakichi Toyota. A vállalkozásban kezdetben szövőgépek készültek, majd a cég folyamatosan betört az autógyártás, az ipari berendezések és az elektronika piacára is. A fejlődés része az is, hogy a vállalat termelőhelyeket alapított Európában, Észak-Amerikában és a világ számos más pontján. A Toyota Industries 1956-ban kezdett el anyagmozgató gépeket gyártani, első modelljük a belsőégésű motorral hajtott 1 tonna teherbírású LA modell volt. Anyagmozgató gépet először 1958-ban exportáltak, majd 1967-ben bemutatták az első elektromos hajtású anyagmozgató gépet is. Az ezt követő években az ipari járművek és berendezések termékskálája folyamatosan bővült, megjelentek a Toyota vontatók és raktártechnikai gépek, valamint egyre újabb és újabb targoncák egészítették ki a termékpalettát.
A Toyota ipari berendezések európai bázisát 1987-ben hozták létre, majd 1996-ban Franciaországban gyárat is építettek. A gyártás mellett a telephely szerviz, alkatrész és logisztikai központként is működik. Ma Európában 250 Toyota anyagmozgató gépekkel foglalkozó kirendeltség és szerződéses kereskedő működik.
Minden mozdítható
Az anyagmozgató gépek piacán a több nagyobb konszern mellett kisebbek is jelen vannak. A gépek neve azonban nem mindig tükrözi, hogy kinek a tulajdonában van az a cég, amelyik gyártotta őket. Az összekevert kirakós játékhoz hasonlító világpiac résztvevőit történetük s érdekeltségeik vázolásával próbáljuk meg bemutatni.