A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FvF) vizsgálatának fókuszában a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerek, étrend-kiegészítők, funkcionális készítmények, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények voltak. Ezek gyakran hangzatos, figyelemfelkeltő kifejezéseket úgy használják, hogy azok többsége tudományosan nem igazolt. Az FvF jelentése szerint 50 megvizsgált minta 65 százalékánál nem volt megfelelő a termék jelölése, 93 százalékánál pedig a reklámszöveg tartalma nem felelt meg a valóságnak.
Kapcsolódó anyagok
Élelmiszerbiztonságban le vagyunk maradva
Földre kényszerítheti a Red Bullt az EU
Minden reklám hazudik?
Az élelmiszeripari termékeknél az eladhatóság érdekében, megkérdőjelezhető valóságtartalmú hirdetésekkel operálnak a gyártók és a forgalmazók, állítják a fogyasztóvédők.