Az AOL európai üzlete, amely tavaly még 600 millió dolláros veszteséget termelt, az idén közel lesz a nullszaldóhoz, jövőre pedig nyereséget várnak tőle.
Mint arról beszámoltunk a cég a közelmúltban változtatta meg nevét, törölve abból az AOL-t. Elemzők szerint ugyanakkor a névváltoztatással semmiképp nem oldódnak meg az AOL Time Warner problémái, a konszern adóssága jelenleg 24 milliárd dollár.
Dick Parsons cégelnök a jövő év végéig egyes részlegek eladásával az adósságot 20 milliárd dollárra akarja csökkenteni. A fő gondot az America Online okozza: az AOL ügyfeleinek száma erősen csökken fő piacán, az Egyesült Államokban és visszaestek a reklámbevételek is. Az AOL és a Time Warner fúziójakor az egyesített vállalat piaci tőkeértéke 248 milliárd dollár volt, most csak 74 milliárd dollár.
Mindenki optimista az online piacon
Az America Online 2004-ben kétszámjegyű növekedést vár. A cég egyik vezetője szerint jövőre - három éve először - ismét bővülő hirdetési bevételekkel számolnak.