A mobilszolgáltatók az egyre olcsóbb készülékek forgalmazásával, gyorsabb és gyorsabb hálózatok kiépítésével, fúziókkal és felvásárlásokkal kezdik kimeríteni eddigi, "hagyományos" bevételnövelő stratégiáikat - írja az Informa kutatását idézve az eMarketer. Emiatt az érintett cégeknek új források után kell nézniük, melyek közül az egyik legjelentősebb a mobilkészülékeken történő reklámozás lehet.

A felmérést végző cég szerint a mobilmarketingre költött összeg 2011-re elérheti a 11,35 milliárd dollárt globális szinten - idén az egymilliárdot sem éri el. A tanulmányból az is kiderül, hogy 2006 végére mintegy 2,1 milliárd mobilelőfizető lesz világszerte, 2011-re pedig ez az adat megközelíti a négymilliárdot.
A fenti előrejelzés éles ellentétben áll a PrivewaterhouseCoopers és a Wilkofsky Gruen Associates korábbi előrejelzésével, amelyek 2010-re "csupán" 2,8 milliárd mobilozót prognosztizáltak.