2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fellendülés előtt a mobilpiac – olvasható ki a Gartner Dataquest által most közzétett adatokból. A harmadik negyedévben ugyanis világszerte 7,8 százalékkal több - mintegy 104 millió - új mobiltelefont adtak el a készülékgyártók a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A felmérés szerint a harmadik negyedévben 104,3 millió új mobiltelefon kelt el a világon. A szakma történetében most fordult elő másodszor, hogy a harmadik negyedévi értékesítés nagyobb volt százmilliónál, és meghaladta a második negyedévit is. A Gartner Dataquest szerint az értékesítés növekszik a negyedik negyedévben, és várhatóan jövőre is tartó lesz a bővülés.

A legnagyobb gyártó, a Finn Nokia 37,4 millió készüléket adott el a végfelhasználóknak a júliustól szeptemberig tartó időszakban, 13,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a piaci részesedése 35,9 százalékra nőtt 34,1 százalékról. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában megszerezte a piac több mint 50 százalékát, ez először történt. A Nokiát a drágább, színes képernyős készülékek iránt Nyugat-Európában növekvő kereslet segítette, a Gartner Dataquest szerint.

A második helyezett amerikai Motorola eladásai csak 2,4 százalékkal 15 millióra nőttek a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A dél-koreai Samsung 52,4 százalékkal 11,06 millióra növelte értékesítését, első ízben szerezve meg, 10,6 a piac több mint 10 százalékát. német Siemens 12,9 százalékkal 8,1 millióra növelte eladott készülékei számát, és 7,8 százalékos volt a piaci részesedése. A svéd Ericcson és a japán Sony mobilkészülék-gyártó vegyesvállalata értékesítése továbbra is csökkent: 5 millió készüléket adott el, 43 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi harmadik negyedévben. A piaci részesedése 4,8 százalékra csökkent az egy évvel azelőtti 9,1 százalékról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!