A felmérés szerint a harmadik negyedévben 104,3 millió új mobiltelefon kelt el a világon. A szakma történetében most fordult elő másodszor, hogy a harmadik negyedévi értékesítés nagyobb volt százmilliónál, és meghaladta a második negyedévit is. A Gartner Dataquest szerint az értékesítés növekszik a negyedik negyedévben, és várhatóan jövőre is tartó lesz a bővülés.
A legnagyobb gyártó, a Finn Nokia 37,4 millió készüléket adott el a végfelhasználóknak a júliustól szeptemberig tartó időszakban, 13,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a piaci részesedése 35,9 százalékra nőtt 34,1 százalékról. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában megszerezte a piac több mint 50 százalékát, ez először történt. A Nokiát a drágább, színes képernyős készülékek iránt Nyugat-Európában növekvő kereslet segítette, a Gartner Dataquest szerint.
A második helyezett amerikai Motorola eladásai csak 2,4 százalékkal 15 millióra nőttek a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A dél-koreai Samsung 52,4 százalékkal 11,06 millióra növelte értékesítését, első ízben szerezve meg, 10,6 a piac több mint 10 százalékát. német Siemens 12,9 százalékkal 8,1 millióra növelte eladott készülékei számát, és 7,8 százalékos volt a piaci részesedése. A svéd Ericcson és a japán Sony mobilkészülék-gyártó vegyesvállalata értékesítése továbbra is csökkent: 5 millió készüléket adott el, 43 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi harmadik negyedévben. A piaci részesedése 4,8 százalékra csökkent az egy évvel azelőtti 9,1 százalékról.
Mobilpiac: újra a napos oldalon
Fellendülés előtt a mobilpiac – olvasható ki a Gartner Dataquest által most közzétett adatokból. A harmadik negyedévben ugyanis világszerte 7,8 százalékkal több - mintegy 104 millió - új mobiltelefont adtak el a készülékgyártók a tavalyi év hasonló időszakához képest.