Komoly befektetésekre készül a Google, írja a céghez közelálló forrásokra hivatkozva a Wall Street Journal. Az internetes keresőjéről ismert cég ugyanis azt várja, hogy a következő években beindul a mobiltelefonos hirdetési piac, amely a netesnél is nagyobb növekedéssel kecsegtet. Így már a piaci boom kezdetén jó pozíciókat akar kivívni a Google, amire nem fogja sajnálni a pénzt.
A mobilos hirdetések több csatornán keresztül is realizálódhatnak, a Google az internetes tapasztalatait elsősorban a 3G-n böngészők körében fogja jól hasznosítani, vélekednek a szakemberek. A netes cég azonban a nagy szolgáltatók (AT&T, Verizon Wireless és T-Mobile) által uralt piacon is komoly pozícióra vágyik.
A Google persze nem véletlenül próbálkozik a mobilhirdetésekkel, a piackutatók szerint a jelenlegi 1,5 milliárd dolláros szintről 2011-re 14 milliárdosra nő a szegmens. Ráadásul az ilyen típusú hirdetések árrése sokkal nagyobb, mint a "hagyományos reklámoknak". A mobiltelefon ugyanis - tudta nélkül is - rengeteg információt szolgáltat tulajdonosáról, így minden eddiginél jobban személyre szabhatók ezek a hirdetések.