A társaság közleményében azt hangsúlyozta: a már működő e-Ticket rendszeren belüli fejlesztéssel az utasok telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is választhatnak menetjegyet, várhatóan az év végétől.
A vásárlást a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható telefonszámának tárcsázása után az ügyfélszolgálat munkatársai bonyolítják majd le. Az utasok egy 10 számjegyből álló kódot kapnak a hívás befejeztével, amelyet a pályaudvarokon elhelyezett menetjegy automatákba kell beütniük a jegy megszerzéséhez - ismerteti a rendszert a cég.
A vasúttársaság megjegyzi: a jelenlegi törvényi szabályozás mellett a mobiltelefon-egyenleg terhére történő vásárlásnál csak teljesárú menetjegyeket, valamint IC pót- és helyjegyeket válthatnak az utasok.
A MÁV-START tájékoztatása szerint a 2008. június 16-án indított internetes jegyértékesítési rendszerben az utasok mintegy 330 ezer jegyet vásároltak egy év alatt, a regisztrált és aktivált felhasználók száma 67620. A tranzakciók többsége a hétvégén történik, a legtöbb internetes menetjegyet a Keleti pályaudvaron vették át az utasok - fűzik hozzá.