Kisebbfajta lázadás tört ki a gigantikus online kereskedelmi hálózat, az Amazon üzletpolitikája ellen. A cég ugyanis ráállt arra, hogy felvásárolja a kiskereskedők készleteit, ezzel bővítve kínálatát.
Ezt elégelte meg a német gyökerű, de amerikai piaccal is rendelkező Birkenstock: a minőségi lábbelik gyártásával foglalkozó vállalat ugyanis tudtára adta partnereinek, hogy amelyik kiskereskedő elfogadja az Amazon ajánlatát a Birkenstock termékeinek értékesítésére vonatkozóan, azzal nem fognak lacafacázni.
"Világosan fogalmazok, amelyik bolt akár csak egyetlen párat elad a termékeinkből az Amazonnak, azt ÖRÖKRE be fogjuk zárni. Ismétlem, ÖRÖKRE!" - üzente szerződött kiskereskedőinek a gyártó amerikai érdekeltségének vezetője, David Kahan, aki jogi lépéseket is fontolgat - derül ki a Washington Post cikkéből.
Kahan szerint amit az Amazon csinál, az tulajdonképpen egy modernkori kalózkodás. "A középső ujjukat mutatják fel minden márkának, nem csak a Birkenstock-nak" - fakadt ki egy interjúban. A megtámadott vállalat szóvivője minderre csak annyit közölt, hogy mindezzel semmi más céljuk nincs, mint a kínálat bővítése, és az ajánlatukat bármikor visszautasíthatják a kiskereskedők.
A Birkenstock még az év elején számolta fel üzleti kapcsolatát az Amazonnal, mert szerintük az online cég nem tett meg mindent a hamisított termékek forgalmazásának kiszűrésére. Pedig az Amazon éveken át a Birkenstock-termékek legnagyobb forgalmazója volt.
S egyre inkább megkerülhetetlenné válnak, ha már most nem azok. Mind több cég jelenti be, hogy közvetlenül az Amazonon keresztül bocsátja áruba valamelyik termékét. Legutóbb a Sears áruházlánc tett így - a Kenmore háztartási gépek értékesítését vitték át az Amazon felületére -, de korábban a Nike, a Samsung és a Microsoft is erre az útra lépett.
Az online óriás piaci hatalmát mutatja az is, hogy az amerikaiak 55 százaléka az Amazonon keresztül kezdi el a vadászatot a megvásárolni szándékozott portékák után. De ha nem is ott kezdik el, előbb-utóbb biztos rákattintanak: a vásárlók 90 százaléka biztos ránéz az oldalra, mielőtt döntene valamelyik termék mellett.
mfor.hu