2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online kereskedő cég stratégiát váltott.

Kisebbfajta lázadás tört ki a gigantikus online kereskedelmi hálózat, az Amazon üzletpolitikája ellen. A cég ugyanis ráállt arra, hogy felvásárolja a kiskereskedők készleteit, ezzel bővítve kínálatát.

Ezt elégelte meg a német gyökerű, de amerikai piaccal is rendelkező Birkenstock: a minőségi lábbelik gyártásával foglalkozó vállalat ugyanis tudtára adta partnereinek, hogy amelyik kiskereskedő elfogadja az Amazon ajánlatát a Birkenstock termékeinek értékesítésére vonatkozóan, azzal nem fognak lacafacázni.

"Világosan fogalmazok, amelyik bolt akár csak egyetlen párat elad a termékeinkből az Amazonnak, azt ÖRÖKRE be fogjuk zárni. Ismétlem, ÖRÖKRE!" - üzente szerződött kiskereskedőinek a gyártó amerikai érdekeltségének vezetője, David Kahan, aki jogi lépéseket is fontolgat - derül ki a Washington Post cikkéből.

Kahan szerint amit az Amazon csinál, az tulajdonképpen egy modernkori kalózkodás. "A középső ujjukat mutatják fel minden márkának, nem csak a Birkenstock-nak" - fakadt ki egy interjúban. A megtámadott vállalat szóvivője minderre csak annyit közölt, hogy mindezzel semmi más céljuk nincs, mint a kínálat bővítése, és az ajánlatukat bármikor visszautasíthatják a kiskereskedők.

A Birkenstock még az év elején számolta fel üzleti kapcsolatát az Amazonnal, mert szerintük az online cég nem tett meg mindent a hamisított termékek forgalmazásának kiszűrésére. Pedig az Amazon éveken át a Birkenstock-termékek legnagyobb forgalmazója volt.

S egyre inkább megkerülhetetlenné válnak, ha már most nem azok. Mind több cég jelenti be, hogy közvetlenül az Amazonon keresztül bocsátja áruba valamelyik termékét. Legutóbb a Sears áruházlánc tett így - a Kenmore háztartási gépek értékesítését vitték át az Amazon felületére -, de korábban a Nike, a Samsung és a Microsoft is erre az útra lépett.

Az online óriás piaci hatalmát mutatja az is, hogy az amerikaiak 55 százaléka az Amazonon keresztül kezdi el a vadászatot a megvásárolni szándékozott portékák után. De ha nem is ott kezdik el, előbb-utóbb biztos rákattintanak: a vásárlók 90 százaléka biztos ránéz az oldalra, mielőtt döntene valamelyik termék mellett.

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!