Közleményük szerint ez a lépés jelentősen hozzájárul a Mol-csoport piaci pozíciójának erősítéséhez, és támogatja a társaság azon szándékát, hogy regionális piacvezetővé lépjen elő az üzemanyag- és kiskereskedelmi termékértékesítés területén. A Mol-csoport jelenleg 192 töltőállomást üzemeltet Slovnaft, Pap Oil és Lukoil márkanév alatt Csehországban, amelyeket 2015-ben két márkanév alatt egyesítenek.
Lars Höglund, a Mol-csoport kiskereskedelmi igazgatója a közleményben kifejtette: a Mol-csoport jelentősen megerősítette csehországi kiskereskedelmi pozícióit a Lukoil töltőállomások felvásárlása révén. A társaság szándéka, hogy bevezeti a Mol márkát, amely már jól ismert Magyarországon, Romániában, Szerbiában, Szlovéniában és Ausztriában, és megtartja a Pap Oil márkát is.
Az orosz olajipari cég augusztus elején jelentette be, hogy kivonul több közép-európai piacról, 44 csehországi töltőállomását a Mol-csoporthoz tartozó Slovnaft veheti meg, a 75 magyar és a 19 szlovákiai kút pedig a Norm Benzikúté lesz.
A Lukoil november 27-én közölt negyedéves eredményismertetésében az szerepelt, hogy a cég 234 millió euróért adja el közép-európai érdekeltségeit. A megállapodásokat már aláírták, az ügyleteket várhatóan az év végéig lezárják.
MTI