Az M43-as autópálya nyomvonalán épülő új híd névadási kampánya március 12-én indult, ekkor a lakosság tehetett javaslatokat a híd nevére, bő egy hónap alatt közel 1.500 ötlet érkezett be, ezek közül egy szakmai zsűri választott ki öt nevet: a Gyevi híd, a Móra Ferenc híd, a Napfény híd, a Radnóti Miklós híd és a Szent-Györgyi Albert elnevezéseket.
Az elmúlt négy hét során több mint tízezren kattintottak valamely névre a két szavazóoldalon. A győztes fölénye óriási: a Móra Ferenc elnevezés kapta a szavazatok 51 százalékát, míg a második és harmadik helyen szoros küzdelem után a Napfény híd és a Szent-Györgyi Albert híd végzett, 19 és 18 százalékos eredménnyel. A Gyevi híd és a Radnóti Miklós híd kapta a legkevesebb voksot.
A beruházó NIF Zrt. a kampány teljes dokumentációját továbbítja a Földrajzinév-bizottság felé, amely a végső döntést várhatóan júniusban hozza meg. Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére a tervek szerint augusztus végére fejeződik be. A projekt teljes költsége 85 milliárd forint, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az új tiszai átkelő Európa első, kiemelt kábeles hídja lesz, amely jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méteres. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják.
MTI/Menedzsment Fórum