Árösszehasonlító weblapot (www.hiperarak.hu) indít szeptember elsejével az Auchan Magyarország Kft., jelentette be szerdai sajtótájékoztatóján Jean-Paul Filliat, a cég vezérigazgatója. A site-on a hazánkban jelen lévő négy hipermarketlánc, az Auchan, a Tesco, a Cora és az Interspar budapesti és Budapest környéki áruházainak árait lehet majd összehasonlítani.
Objektivitást ígér az Auchan
A vezérigazgató kiemelte: a közölt adatok objektivitása érdekében a felmérést egy független társaság, a HMSM Consulting végzi majd el havonta egyszer. Utóbbi cég a magyarországi hipermarketpiacon legnagyobb eladásokat produkáló háromezer márkatermékből választja ki azt a 600-at, amelyeket bevonnak az aktuális felmérésbe.
A 600 áru nyolcvan százaléka tömegfogyasztási, húsz százaléka pedig friss élelmiszer-termék lesz. A felmérés minden áruházban egyazon időben fog megtörténni, a vizsgálatba bevont boltok pedig nagyjából egyazon körzetben találhatók.
Az oldal segítségével egyes termékek és egyes bevásárlások árait is össze lehet majd hasonlítani, sőt, mind a 600 termék árait bekalkulálva azt is meg lehet majd állapítani, hogy összességében melyik áruházlánc a legolcsóbb.
Könnyebb lesz eldönteni, hol vásároljunk
A vezérigazgató szerint az oldalt az Önszabályozó Reklám Testület korábbi ajánlásával összhangban hozták létre - a domainnév tulajdonosa az Auchan, és a felmérést végző céget is a hipermarketlánc fizeti.
Érdekesség, hogy a kezdeményezésbe nem vonták be a másik három hipermarketláncot. Utóbbiak valószínűleg a sajtó útján értesülnek a weblap indulásáról, válaszolta újságírói kérdésre Jean-Paul Filliat.
A vezérigazgató az oldal elindítását azzal indokolta, hogy tapasztalataik szerint a válság miatt az emberek most kevesebbet és másként vásárolnak, mint egy évvel ezelőtt. "Ezzel megkönnyíthetjük vásárlási döntéseiket" – tette hozzá.
Olcsóbban, de többet
Utalt arra, hogy a kezdeményezés nyomán tovább fokozódhat az árverseny, csökkenhet egyes termékek ára, hiszen egyik lánc sem akar drágább lenni vetélytársainál.
Ennek nyomán mérséklődhet ugyan az árrés, de ha többet lehet az adott termékből eladni, akkor összességében még mindig jól jön ki az áruházlánc az árcsökkentésből, magyarázta Filliat újságírói kérdésre.
W. B.