3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megszorításokra kényszerül a MÁV Trakció Zrt. az árufuvarozási piac drasztikus visszaesése miatt, hangzott el a cég pénteki sajtóbeszélgetésén. Ennek keretében csaknem háromszáz fős létszámcsökkentést hajtanak végre, nyolcvan mozdonyt pedig már le is állítottak. A takarékossági intézkedésektől összesen hatmilliárd forint megtakarítást várnak – ennek nyomán a remények szerint enyhe nyereséggel zárják majd az idei évet.

276 fős leépítést hajt végre a MÁV Trakció Zrt. az idei évben, mondta el Tóth Szabolcs, a cég kontrolling vezetője egy pénteki sajtóbeszélgetésen. Az mfor.hu kérdésére hozzátette: ez várhatóan mintegy 220 mozdonyvezetőt érint majd, többségükben már nyugdíjas dolgozókat. A társaság ezzel párhuzamosan mintegy nyolcvan mozdonyt ideiglenesen már ki is vont a forgalomból.

Hatmilliárdot faragnak le

A Trakció ezen lépésektől mintegy hatmilliárd forintos költségmegtakarítást vár. Azt Márkus Imre vezérigazgató egyelőre nem kívánta közölni, hogy az egyes intézkedésektől konkrétan mekkora megtakarítást remélnek. A lépésekre azért van szükség, mert az árufuvarozási piac drasztikus mértékben visszaesett az idei évben – a legnagyobb megrendelőnek számító MÁV Cargo Zrt például harminc százalékkal csökkentette megrendeléseinek volumenét. (A személyszállítással kapcsolatos megrendelések viszont csak minimális mértékben, fél-egy százalékkal estek vissza.) 

A nadrágszíjmeghúzásnak köszönhetően a cég valószínűleg teljesíteni tudja majd a héten módosított üzleti tervét, azaz - mint Márkus Imre megfogalmazta - minimum "egy forint nyereséggel" és a tavalyival megegyező, 93 milliárd forintos bevétellel zárják az idei évet.

Késnek a Traxxok

Újságírói kérdésre kifejtette: az új, Bombardier által gyártott Traxx mozdonyok finanszírozására kiírt tender elhúzódott, ezért csúszni fog azok leszállítása. A finanszírozó bankkal már lezárták a tárgyalásokat, azonban még várnak a finanszírozás másik lábát biztosító Európai Beruházási Bank döntésére, tette hozzá. Ezzel kapcsolatban konkrét időpontot nem közölt. Az első mozdonyt egyébként az előleg átutalásától számított 16 hónapon belül kell leszállítania a Bombardiernek.

A Trakció még tavaly novemberben írt alá szerződést 25 Traxx megvételére, 25 darabra szóló opcióval. Az első 25 mozdonyt járművenként 3,1 millió euróért szállítja majd le a gyártó.

Az új mozdonyok személy- és teheráru forgalomban egyaránt használhatók, főként a jelenleg használt V43-asok egy részét váltják ki. A vezérigazgató elmondása szerint a Traxxok lényegesen kevesebbet fogyasztanak a jelenlegi mozdonyoknál, így a Trakciónak is érdeke, hogy minél előbb forgalomba álljanak.

A cég egyébként jelenleg mintegy négyezer mozdonyvezetőt foglalkoztat, a birtokában lévő mozdonyok száma mintegy ezer, amiből mintegy nyolcszáz működőképes. 

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!