3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Huszonöt új mozdony vásárlására készül a MÁV Zrt., amely információink szerint bő 75 millió eurós (18 milliárd forint) üzletet jelenthet. A tender előkészítése folyik, a kiírás időpontjáról még nem döntöttek. A nemzetközi pályázaton két áramnemű villanymozdonyra keres majd szállítót az állami vasúttársaság, dízelek vásárlása viszont nincs napirenden - írja a Világgazdaság.

Ez a Siemens a GYSEV-é

A pályázat a MÁV szándéka szerint olyan lesz, amelyen a szakma valamennyi nagy gyártója indulhat, ám köztudott, hogy az európai piacot két németországi cég, a Siemens és a Bombardier Transportation uralja. Már egy ideje ismert, hogy a vasúttársaság fiatalítani és bővítené szeretné a vontatóparkját. Nem véletlen, hogy keresik vele a kapcsolatot a termék nagy szállítói. Információink szerint tegnap a Keleti pályaudvaron a németországi Bombardier Transportation mutatta be a MÁV vezetésének a Traxx nevű, Európa-szerte már mintegy négyszáz példányban futó, de mára már nyolcszáz elkelt mozdonyát.

A termékcsaládot alapvetően interregionális áru- és személyszállításra szánja a gyártó, a MÁV-nak tehát akkor van szüksége ilyenekre, ha az országot átszelő nemzetközi korridorokon akarja erősíteni a tevékenységét. S a hazai vasúttársaság ezt akarja: a 2015-ig szóló közlekedéspolitika a programjába illesztette a Magyarországot is átszelő IV. és V. páneurópai folyosó fejlesztését országhatártól országhatárig. A teljes törzshálózat korszerűsítése mintegy ezermilliárd forintot jelentene, ebből e célra 2007-ig mintegy 200 milliárdot költött.

Az említett Siemens mellett forgalmaz vontatóeszközt a Stadler, az Alstom és több más gyártó is. Bármit is választ majd a MÁV, a mozdonyparkja bővül, hiszen jelenleg csak Ganz-MÁVAG, illetve Ganz-MÁVAG-Ganzvill gyártmányai vannak, összesen közel ezerháromszáz. Ezek közül azonban csupán 850 fogható hadra, a többi felújításra, vizsgáztatásra vár. A mozdonybeszerzés előkészületeként egyébként a vasúttársaság tavaly ősszel már lezárta a mozdonyvezető-képzéshez szükséges mozdonyszimulátor tenderét, egy kabinos és két, hálózatba köthető szimulációs oktatóberendezésre és szoftvereire keresett szállítót.

A mozdonyokkal a MÁV Zrt. gépészete gazdálkodik. Az egységre növekvő teher hárul amiatt, hogy tőle már nemcsak a MÁV leánycége, a MÁV Cargo Zrt. bérel eszközöket, hanem a kis hazai vasúttársaságok egy része is. Ráadásul a Cargo későbbre, ez évre tervezett magánosítása utánra tolta ki a saját mozdonyparkja létrehozását - bár két használtat már vett. Eközben teljes vontatása kiszervezésére készül, a megbízás fő esélyese pedig értelemszerűen a MÁV gépészete. Az üzletágat a jövő évre tervezett önálló céggé alakítása is megújulásra készteti - összegzi a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!