Mérhetetlen hatékonyság
Miközben számos vállalat költségvetésének tekintélyes részét képviseli a marketing, az erre a célra fordított eszközök hatékonysága a legtöbbször a marketing és eladási adatok utólagos egybevetéséből derül ki. A marketingesek semmire sem vágynak jobban, mint olyan eszközre, amely lehetővé tenné a kampányok valós időben történő elemzését, monitorozását. Az érdeklődési körön alapuló marketing szorgalmazói azt ígérik, hogy marketing üzenetek hatása a chat-szobákban, az on-line fórumokon, levelezőlistákon jól mérhető. A kapott eredmények összevetése a hagyományos vállalati adatokkal azután megmutatja a módszer hatékonyságát.
A célzott marketing egyes eszközeit ritkán használják "tisztán", lecsupaszítva. Ügyes kombinációjuk jelentősen megnövelheti a kampány hatékonyságát. Az eredmény mérhetőségének - és a kellő korrekció lehetőségének - érdekében érdemes a tágabb csoport célbavételével kezdeni, majd a célcsoportot fokozatosan leszűkíteni.
Mozgó célpont - Targeting
Az ismert mondás szerint a marketing-pénzek 50 százaléka hasznosul, míg másik 50 százaléka pocsékba megy. A marketingesek legnagyobb dilemmája, hogy általában nem tudni, melyik 50 százalék a hatékony?