1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban új, a jelenlegi földi helyett műholdas irányítású navigációs rendszerrel kísérleteznek a légi közlekedésben.

A Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) közleménye szerint az új navigációs rendszer jelentős mértékben segíthet a polgári légi közlekedés pontosságának javításában, az általánossá vált késések megszüntetésében.

Az új rendszer lehetővé tenné, hogy a pilóták is "lássák" a környezetükben közlekedő gépeket, így a biztonság fokozásával sűríteni lehetne a forgalmat és fel lehetne oldani a "légi közlekedési dugókat".

A statisztikák szerint a járatok késése történelmi csúcsot ért el tavaly: csak a gépek 75 százaléka érkezett meg időben az ország 35 legforgalmasabb repülőterén. Az új navigációs rendszert - amelynek kifejlesztésére a következő 5 évben 3,38 milliárd dollárt kér az FAA a kongresszustól - részlegesen már tesztüzembe állították Alaszka felett. A teljes fejlesztési költséget 11-15 milliárd dollárra becsülik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!