A Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) közleménye szerint az új navigációs rendszer jelentős mértékben segíthet a polgári légi közlekedés pontosságának javításában, az általánossá vált késések megszüntetésében.
Az új rendszer lehetővé tenné, hogy a pilóták is "lássák" a környezetükben közlekedő gépeket, így a biztonság fokozásával sűríteni lehetne a forgalmat és fel lehetne oldani a "légi közlekedési dugókat".
A statisztikák szerint a járatok késése történelmi csúcsot ért el tavaly: csak a gépek 75 százaléka érkezett meg időben az ország 35 legforgalmasabb repülőterén. Az új navigációs rendszert - amelynek kifejlesztésére a következő 5 évben 3,38 milliárd dollárt kér az FAA a kongresszustól - részlegesen már tesztüzembe állították Alaszka felett. A teljes fejlesztési költséget 11-15 milliárd dollárra becsülik.