Egyelőre a piac szereplői is csak ismerkednek az új lehetőséggel, azt még nem lehet pontosan tudni, milyen szerepe lesz ennek a munkacsoportnak - közölte Porkoláb Péter, az internetes bevásárlóközpontot üzemeltető Fotexnet Kft. ügyvezető igazgatója. Kedvezőnek értékelte a webes kereskedelem egyszerűsítését célzó kormányzati kezdeményezést Mecséri Ildikó, az egyik legrégebbi hazai webáruház, az eBolt marketingvezetője, aki szintén jelen volt a fórumon. Számos tennivaló akad a tevékenység szabályozása területén, hiszen bár létezik elektronikus kereskedelmi törvény, az nincs összhangban a kereskedelmi törvénnyel.
A múlt héten létrehozott munkacsoport a törvénymódosításban és az elektronikus kereskedelmi törvény végrehajtási rendeleteinek kidolgozásában működhet majd közre - állítja a tavalyihoz képest az idén 25-30 százalékos forgalomnövekedéssel 800-900 millió forintos bevételt tervező eBolt munkatársa.
26 milliárdra bővülhet idén a hazai e-piac
Bár a hazai online értékesítés csak töredéke a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak, az elmúlt években rendkívül dinamikus növekedésen ment át, és a tavalyi 19 milliárdról az idén várhatóan 26 milliárd forintra bővül a GKI Zrt. piackutató cég előrejelzése szerint.
Az ágazatra nagyfokú koncentráció jellemző, a forgalom 80-90 százalékát a legnagyobb áruházak adják. Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok választéka, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán online, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységet is működtető áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon, illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi hátterű boltok, amelyek a neten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezik online tevékenységüket egy külön cégbe - írja a Világgazdaság.