2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

E-kereskedelmi munkacsoport létrehozatalát kezdeményezte a múlt héten a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) – értesült a Világgazdaság az ágazat képviselőitől. A testületbe a legjelentősebb hazai internetes áruházak illetve az online kiskereskedelmi cégek szervezetei kaptak meghívást.

Egyelőre a piac szereplői is csak ismerkednek az új lehetőséggel, azt még nem lehet pontosan tudni, milyen szerepe lesz ennek a munkacsoportnak - közölte Porkoláb Péter, az internetes bevásárlóközpontot üzemeltető Fotexnet Kft. ügyvezető igazgatója. Kedvezőnek értékelte a webes kereskedelem egyszerűsítését célzó kormányzati kezdeményezést Mecséri Ildikó, az egyik legrégebbi hazai webáruház, az eBolt marketingvezetője, aki szintén jelen volt a fórumon. Számos tennivaló akad a tevékenység szabályozása területén, hiszen bár létezik elektronikus kereskedelmi törvény, az nincs összhangban a kereskedelmi törvénnyel.

A múlt héten létrehozott munkacsoport a törvénymódosításban és az elektronikus kereskedelmi törvény végrehajtási rendeleteinek kidolgozásában működhet majd közre - állítja a tavalyihoz képest az idén 25-30 százalékos forgalomnövekedéssel 800-900 millió forintos bevételt tervező eBolt munkatársa.

26 milliárdra bővülhet idén a hazai e-piac

Bár a hazai online értékesítés csak töredéke a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak, az elmúlt években rendkívül dinamikus növekedésen ment át, és a tavalyi 19 milliárdról az idén várhatóan 26 milliárd forintra bővül a GKI Zrt. piackutató cég előrejelzése szerint.

Az ágazatra nagyfokú koncentráció jellemző, a forgalom 80-90 százalékát a legnagyobb áruházak adják. Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok választéka, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán online, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységet is működtető áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon, illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi hátterű boltok, amelyek a neten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezik online tevékenységüket egy külön cégbe - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!