Az autógyártás volumenének majd negyven százalékos növekedése Közép-Európában 2012-re munkaerőhiányt, és -drágulást okoz majd. A régió így fokozatosan elveszíti vonzerejét - állítja a PricewaterhouseCoopers gazdasági tanácsadócég.
Norbert Gabriel a Brose autóalkatrészgyártó szlovákiai leányvállalatának vezetője azt mondta, hogy már nincs jelentkező az újságokban közölt álláshirdetésekre, noha anyacége azt tervezi, hogy jövőre 20 százalékkal növeli termelését a Volkswagen új modelljei számára. A helyi Peugeot/ Citroën és a Kia Motors egyaránt termelésbővítést tervez, ám helyi vezetőik aggódnak a munkaerőszűke miatt. Soon-Pil Kwoun, a Kia-üzem alelnöke nemrégiben kijelentette, hogy száz ember hiányzik a
gyártósorról. A megfelelő szakemberek híján ugyanakkor a Peugeot/Citroën arra kényszerült, hogy 3 millió eurót fordítson Szlovákiában a lehetséges munkások képzésének fejlesztésére.
A munkaerőhiány lassan eléri a magyar cégeket is. A nagyorosziban lakókocsikat gyártó Knaus Tabbert Kft. az uniós csatlakozás óta közel húsz szlovák állampolgárt alkalmaz, de mint Botka József, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, nagy a fluktuáció. A jó szakmunkások ugyanis előbb-utóbb azt mondják, inkább dolgoznak nettó ezer angol fontért Írországban vagy Angliában, mint nettó 90 ezer forintért Magyarországon - olvasható a Világgazdaságban.