A közlemény szerint a szabadidő alszámláról 1,6 milliárd forintot el is költöttek a kártyabirtokosok.
A SZÉP Kártya mögötti alszámlákról azok a szolgáltatások vehetők igénybe, amelyeket a kártya révén a kormány a belföldi turizmus élénkítése érdekében kedvezményez. Tekintettel arra, hogy a szállásadás a turizmus legalapvetőbb szolgáltatása, e szolgáltatás vonatkozásában - kivételként - lehetővé vált az alszámlák közötti átjárhatóság - hívja fel a figyelmet a minisztérium, hozzátéve, hogy az eddigi tapasztalatok, visszajelzések valamint rendelkezésre álló adatok alapján más esetben ez nem indokolható.
A szabadidő alszámlára utalható 75.000 forintos összeg ad lehetőséget a fürdőknek, hogy a SZÉP Kártya forgalmuk növekedését ösztönözzék - emeli ki a tárca.
Az NGM a közleményben emlékeztet: a SZÉP Kártya új, három alszámlás rendszere 2012-től lépett életbe, és a munkáltatók jellemzően a tavasz folyamán, illetve közvetlenül a nyári főszezon előtt utalták el az idei cafetéria juttatásokat a dolgozóknak. A rendszer bevezető szakaszában mért év eleji adatokból nem lehet megalapozott következtetéseket levonni a későbbi forgalomra, hiszen a kártyán lévő összegeket most kezdik el felhasználni a kártyabirtokosok. Ezt a megállapítást a fürdőszövetség által közölt adatok is alátámasztják, miszerint folyamatos felfutást tapasztalnak a SZÉP Kártya forgalomban - olvasható a közleményben.
A Magyar Fürdőszövetség a múlt héten azt indítványozta, hogy az üdülési csekket felváltó Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) alszámlái között legyen átjárhatóság, mert fürdőszolgáltatások jelenleg egyedül a rekreációs alszámláról érhetők el. Azt is szorgalmazta a szövetség, hogy a kártyát fogadhassák el az uszodák is.
A mostani korlátok között a SZÉP Kártyából származó bevétel az első félévben mindössze a negyede volt az üdülési csekk bevételének, júniusban azonban már elérte a 80 százalékát a tavalyi azonos időszak üdülési csekkbevételének. 2011-ben a fürdőkben 3,6 milliárd forintért fizettek üdülési csekkel, ami az éves bevétel 15 százalékát tette ki.
MTI