Ács Katalin elmondta: mindezt az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló kormányrendelet alapján kell megtenniük. A garantált le- és feltöltési sebességet a cégeknek a hirdetésekben is meg kell jeleníteniük. Az NHH a közzétételt és a vállalt értékeket ellenőrzi.
A főigazgató-helyettes kifejtette: az előírás a rendelet kihirdetésétől számított kilencvenedik napon lép életbe, tehát a szolgáltatóknak még karácsony előtt, december közepétől meg kell kezdeniük a fogyasztók tájékoztatását arról, hogy ajánlataikban a meghirdetett sávszélességhez mekkora garantált le- és feltöltési sebesség tartozik. Korábban a szolgáltatók a garantált értékeket csak az általános szerződési feltételeikben adták meg, de ott sem feltétlenül egy helyen az elvi maximumot tükröző értékkel.
A szeptember 17-től hatályos kormányrendelet csökkenti a szolgáltatók adatszolgáltatási terheit és előírja azt is, hogy a földfelszíni, műholdas és a kábeles technológián nyújtott digitális televíziós szolgáltatások üzemeltetőinek - hasonlóan az analógokhoz - is vállalniuk kell a szolgáltatás minőségére vonatkozó célértékeket.
A rendelet szerint egy újabb változás, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott SMS-ekre és MMS-ekre.
A sajtótájékoztatón Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője bejelentette, hogy a hatóság honlapján immár elérhetők a legfrissebb szolgáltatásminőségi adatok és paraméterek. Így az ár és a szolgáltatásminőség összehasonlítása alapján körültekintőbben tudnak a fogyasztók dönteni és választani a szolgáltatók és szolgáltatások közül.
Az NHH adatai alapján mind arányában, mind összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban van a legkevesebb probléma, míg a legtöbb az internetszolgáltatással. Somodi Attila hozzátette: a magyar internetszolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, ezért sok esetben a piac bővülésével járó feladatokkal a szolgáltatók nem tudnak lépést tartani, ezért sok a panasz a szolgáltatás minőségére, illetve az ügyfélszolgálatok működésére.
A panaszok jelentős részét a sávszélességgel kapcsolatos problémák jelentik, amelyekre az NHH reményei szerint az új kormányrendelet, a garantált le- és feltöltési sebességre vonatkozó adatok közzététele megoldást ad.