4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem véletlenül volt tavaly felháborodás abból, hogy nem került képernyőre a Reszkessetek betörők című karácsonyi klasszikus. Az RTL Klub ezúttal nem követte el ezt a hibát, a "kiéheztetett nézők" pedig hálásak voltak.

A kereskedelmi tévék indulása óta szinte minden évben leadták karácsonykor a Reszkessetek betörők trilógiát, vagy legalább annak első részét, tavaly azonban az RTL Klub is vélhetőleg ráunt a filmre, esetleg már kínosnak érezték, hogyan tréfálja meg Kevin MacCalliste (alias Macaulay Culkin) a betörőket, akik pont karácsonykor szeretnék kirabolni a házukat. A nézők azonban meghökkenéssel vették tudomásul, hogy az unalomig ismételt filmet nem nézhetik az ünnepek idején, és online petíció és Facebook csoport is született annak érdekében, hogy idén újra műsorra kerüljön a Reszkessetek betörők. Erre Kolosi Péter az RTL Klub programigazgatója december elején garanciát vállalt, és az idei számokat látva jól járt vele a csatorna.

Megmagyarázhatatlanul sokan nézték ugyanis Macaulay Culkin pályafutásának csúcsát jelentő filmeket. A trilógia első epizódja december 24-én került adásba, és a tévé előtt ülők több, mint kétharmada nézte a kereskedelmi célcsoportban (37,5% SHR). Ha pedig a teljes lakosságra vonatkozó számokat nézzük, akkor is meglepő adatokkal szembesülhetünk, hiszen 30 százalék feletti közönségarányt mértek a filmnek, 1,35 millió néző mellett. Ez utóbbi szám igen tekintélyes, hiszen az X-Faktor egy héttel korábbi döntője elé nem ült le ennyi néző.

A Reszkessetek betörők sorozat második része is igen erős volt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban 33,4 százalékos közönségarányt ért el, míg a teljes lakosságban 1,3 millió nézővel büszkélkedhetett. A heti nézettségi lista első helyét mindkét célcsoportban a film nyerte el, míg a kereskedelmi célcsoportban a második rész lett a második, ez az epizód a teljes lakosságot mérve a harmadik legnézettebb műsor volt.

A vígjáték harmadik részére már kicsit telítődtek a gegekkel a nézők, mert ez szerepelt a leggyengébben. A 18-49 évesek kategóriájában lecsúszott a dobogóról, és a Jégkorszak 3 mögött a negyedik lett. A teljes lakosságot tekintve ugyanakkor a válogatás listán (ahol egy műsor, például a Híradó vagy a Tények csak egyszer szerepel a rangsorban) már csak a hetedik lett a Reszkessetek betörők 3.

Más kérdés, hogy ezen a listán a legmeglepőbb (legalábbis szerkesztőségünk számára) nem is ez volt, hanem hogy a Sissy című film a Reszkessetek betörőkhöz hasonlóan "elpusztíthatatlan", bár ezt elsősorban az idősebb korosztály nézte, így is minden hatodik néző Erzsébet és Ferenc József történetét nézte. Ami a negatív meglepetéseket illeti – bár nem kifejezetten karácsonyi film -, de az Indiana Jones filmek gyengébb számait sorolnánk ide. Csak a legutóbbi, Indiana Jones és a kristálykoponya című rész tudott szebb számokat hozni, amely a kereskedelmi célcsoportban 15 százalék feletti közönségarányt ért el.

Két szám erejéig leragadva még a kötelező karácsonyi filmeknél a Napfivér, holdnővér még mindig nehéz a magyar nézőknek (belátjuk nem ugyanazt a szintet képviseli Zeffirelli remekműve, mint a Reszkessetek betörők – szerk.), amely a kereskedelmi célcsoportban csupán a nézők 2,1 százalékát érdekelte. Az M1 ennél sokkal jobban teljesített a Télapu című vígjátékkal, melyet a 18-49-es korosztályban 7,4 százalékos közönségaránnyal zárt.

Heti összevetésben a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben minden este az RTL Klub nézőközönsége volt a legmagasabb, átlagosan a nézők 22,9 százaléka nézte a csatornát. Ezzel szemben a TV2 a karácsonyi időszakban 19-23 óra között a 18-49-es korcsoportban a nézők 12,5 százalékát szórakoztatta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!