Az MG modelleket az angliai birminghami Longbridge üzem szereli majd össze Kínában gyártott kitekből.
A SAIC tulajdonába a Nanjing Automobile Group beolvasztásakor, 2007-ben került az MG Rover évi 10 ezres gyártási kapacitású birminghami Longbridge üzeme.
A SAIC a megvásárolt MG Rover technológiai ismeretei alapján készülő első modelljét, a Roewe 750-est 2007 márciusában mutatta be, amit Roewe 550-es, valamint MG6 modellek követtek. A sanghaji konszern az idén 180 ezerre kívánja duplázni saját márkájú modelljeinek értékesítési számát.
A SAIC nem tűzött ki értékesítési tervet az MG márkára sem az európai, sem pedig a brit piacra, ahol az 1925-ig visszatekintő múlttal rendelkező márka erős rajongói tábort tudhat magáénak.
A globális autóipar 2009-es válságévét a kínai autógyárak technológiai bevásárlásra használták ki. A Geely a Volvo, a Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) a Saab technológiai ismereteit, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial pedig a Hummer márkát vásárolta meg.
A BAIC, a Saabtól megvásárolt technológiai ismeretek alapján tervezi kifejleszteni első saját modelljét.
MTI/Menedzsment Fórum