2p

Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy továbbra is jelentősen növekszik a joghurtfogyasztás Magyarországon. A natúr változat kiskereskedelmi forgalma mennyiségben nyolc százalékkal nőtt 2005 novembere és 2006 októbere között az előző hasonló időszakhoz képest, a gyümölcsjoghurté pedig öt százalékkal, állapította meg az ACNielsen felmérése.

A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy ötször annyit adnak el belőle a boltokban, mint a natúrból. Utóbbiból az éves értékesített mennyiség túllépte a tízezer tonnát, gyümölcsjoghurtból pedig az ötvenezer tonnát.

Gyümölcsjoghurtból a négyszáz négyzetméternél nagyobb áruházakra jutott a forgalom 64 százaléka a szóban forgó időszakban. A tendencia növekedést mutat, ugyanakkor három százalékponttal csökkent a kétszáz négyzetméteres vagy annál kisebb boltok piaci részesedése.

A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalmában még nagyobb, 72 százalékos volt a 400 négyzetmétert meghaladó modern bolttípusok részaránya, 2005 novembere és 2006 októbere között.

A fogyasztói árak növekedtek a legutóbbi időszakban. A 2004 szeptember-októberi kilónként 398 forintos fogyasztói árat egy év múlva 405, a tavalyi hasonló periódusban pedig 454 forint követte.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!