A jelentés kiemelte: az úgynevezett CSR (Corporate Social Responsibility) jegyében működő vállalat nem csupán felelősségteljesebb magatartást folytat, de nyíltabban elszámoltatható saját munkatársain kívül - a többi között - a fogyasztók irányában is. Az utóbbi években a CSR előretörése figyelhető meg Európában, aminek oka a globalizált gazdaság támasztotta új kihívásokban keresendő.
A szöveg szerint a vállalatok felelősségteljes magatartásának EU-szintű szabályozásakor tekintettel kell lenni a tagállamok olykor jelentősen eltérő fejlettségi szintjére. Emellett "a vállalatok társadalmi felelősségének olyan új területekkel is foglalkoznia kell, mint például az élethosszig tartó tanulás, a munkaszervezés, az esélyegyenlőség, a társadalmi integráció, a fenntartható fejlődés és az etika".
Harangozó Gábor szocialista képviselő a vitában elmondta: olyan rendszert kell teremteni, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy elsősorban az eszerint működő vállalatok termékeit, szolgáltatásait keressék. A cégeknek így nem az előírásoknak, hanem a fogyasztóiknak kell megfelelniük, amellyel nem csupán a cégbe vetett bizalom, hanem azok versenyképessége is nő.