5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL Klub tavaszi műsorstruktúrája a 9. heti adatok alapján telitalálatnak tűnik. Az Egy perc és nyersz című vetélkedő a kereskedelmileg fontos célcsoportban óriási siker, a múlt héten ennek a műsornak volt a legmagasabb a nézettsége, ráadásul az utána jövő programokat is felfele húzta a piacvezető csatornán.

Egy hete elbúcsúztunk a Való Világ 5 szereplőitől bízva abban, hogy a képernyőt innentől fogva némileg tartalmasabb szórakozási lehetőség "tölti" ki. Azon lehet vitatkozni, hogy a Sebestyén Balázs vezette új vetélkedő ebbe a kategóriába tartozik-e, ám kétségtelen tény, hogy ha az Egy perc és nyersz – olykor - pofonegyszerű feladatai kapcsán a körítés túl is van dramatizálva mindenképpen fogyaszthatóbb, mint a valóságshow. Ezt a nézettségi számok is alátámasztják (igaz, más műsorsávban fut a vetélkedő, mint ahol a reality volt), míg a VV5 nagyságrendileg 25 százalékos közönségarány körül teljesített, addig az új vetélkedő közönségaránya 33 és 40 százalék között szórt.

A fentiekhez érdemes hozzávenni, hogy az RTL Klub új délutáni szappanoperái a bemutatkozást követő második héten a kereskedelmileg fontos célcsoportban letaszították a trónról a TV2 sorozatait, így a piacvezető csatorna dominanciája ismét kezd nyomasztó lenni néhány szorosabb hetet követően.
A főműsoridős összevetésben – nem kis részben a fent elemzett sikeres vetélkedőnek köszönhetően – az RTL Klub a 18-49-es korosztályban ismét nagyon meglépett a TV2-től, hab a tortán, hogy ismét minden este nyerni tudtak. Érdekesség, hogy míg egy héttel korábban a VV Finálé kapcsán a hétvégén sikerült erősebb nézettséget produkálniuk, addig ezúttal a hétköznapokon volt különösen magabiztos az RTL. A 9. héten az esti órákban (19-23 között) a tévétnézők (18-49-es korosztály) 26,2 követte átlagosan a csatorna műsorait. Ugyanakkor számottevően visszacsúszott az elmúlt hetekben a 20 százalékos szintet is megközelítő TV2, mely ezúttal átlagosan a nézők 16,7 százalékával kellett, hogy beérje. A kereskedelmileg fontos célcsoport 7 százaléka választotta főműsoridőben a Cool műsorait, amivel ismételten a harmadik legnézettebb csatorna lett. Érdekesség, hogy míg az RTL a saját átlagos teljesítményét meg sem közelítette a hét utolsó napjain, addig a Cool szombaton és vasárnap remekelt. Még nem volt ugyanis példa arra, hogy a hétvége mindkét napján 9 százalék feletti közönségarányt ért volna el főműsoridőben a csatorna. Az ugyanakkor a konkurens adók kritikája is, hogy ezt az eredményt az RTL Klubon az elmúlt időszakban már vetített filmek (Rendőrakadémia 4, Gorilla bácsi, Neveletlen hercegnő 2) „újrafelhasználásával” sikerült elérni.
A negyedik helyet ismét a Viasat3 csípte el, akik viszont csak most, a 10. héten kapcsolnak magasabb fokozatba, hiszen a borítékolhatóan komoly nézői érdeklődést és (bulvár)sajtóvisszhangot kiváltó sajátgyártású műsoruk, az Éden hotel második évada csak most hétfőn (tegnap) került először adásba. Az M1 (4,8% SHR) továbbra is vakvágányon, és egyelőre semmi jele, hogy az év eleji teljesítményének a közelébe érhetne. Ilyen szempontból a vasárnap debütált Marslakók című magyar sorozat sem vitte előrébb a csatornát. A középmezőnyt ezúttal is az F+ zárta 4 százalékos közönségaránnyal.
A VV végével a nézettségi beszámolókat készítő újságírók dolga annyival könnyebb lett, hogy az egyes idősávokban sokszor hasonló típusú programokat eresztenek egymásnak a nagy csatornák, sőt március 5-től ismét dupla epizódok vannak esténként a Jóban rosszban sorozatból, így 21,30-ig biztosan párhuzamosan futnak egymással szemben a műsorok az RTL Klubon és a TV2-n. (Eddig a Barátok közt volt a hosszabb, így az esti programok korábban kezdődtek a TV2 műsorán.)

Napi  bontásban
 
A múlt hét hétfőn a Barátok közt vége több nézőt vonzott, mint az NCIS, és később sem tudott javítani a sorozat az RTL Klub korábbi nagyágyúja, a Dr. Csont ellen. Ráadásul az NCIS: Los Angeles sem tudta legyűrni az RTL Klubon adott Nagyágyúk legutóbbi részét. Kedden a TV2 a Rajtaütés című filmmel próbálkozott, ám a Menatlista simán legyűrte. Szerdán Friderikusz és a Legyen Ön is milliomos több nézőt vonzott, mint a Doktor House vagy a Született feleségek. 

Csütörtökön a TV2 az Anyám nyakán című amerikai romantikus vígjátékot tűzte műsorra, ám a Whitney Houston és Kevin Costner fémjelezte Több mint testőr sokkal több néző szívét dobogtatta meg. Pénteken sovány vigasz volt a Megasztár jó szereplése a TV2 számára, ráadásul a Barátok közt még ezt a sikert is megtépázta az első félórában. A tehetségkutató után gyakorlatilag döntetlent hozott a Grimm (Tv2) kontra Gyilkos elmék (RTL) csata.

A hétvégén, ahogy fent jeleztük, ezúttal nem brillírozott az RTL Klub, a TV2 ugyanakkor kifejezetten gyenge volt. Különösen igaz volt ez szombaton, amikor a Karib tenger kalózai (RTL) majd két és félszer akkora közönségarányt értek el, mint vetélytársuk. Vasárnap a Cobra 11 lenyomta a Naplót, majd később a Csajok háborúja (RTL) is simán felülmúlta az Apafej című vígjátékot.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!