2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Soha nem látott pesszimizmus érzékelhető a fogyasztói termékeket előállító vállalatok és a kiskereskedelmi cégek elsőszámú vezetői körében – mutat rá a PricewaterhouseCoopers Globális Vezérigazgatói Felmérése.

A válság hatására a fogyasztók tovább húzzák majd a nadrágszíjat és tovább csökkennek a nagy tételekre, mint például ingatlanokra, gépkocsikra, háztartási gépekre, lakásfelújításokra és luxuscikkekre fordított kiadások.

"A jelenlegi gazdasági megtorpanás az egész világon megrázza az embereket. A fogyasztói vásárlási szokások ebből következő változása azonnali, drámai hatást gyakorol a kiskereskedelmi ágazatra. A kiskereskedők rövidtávon egészen biztosan kemény idők elé néznek, pláne azok, akik a válság által leginkább érintett fogyasztókat szolgálják ki. Nagyon sok kiskereskedelmi vállalat felsővezetőjének kemény döntéseket kell majd hoznia cége rövidtávú túlélése érdekében" – mondta Biczó Péter, a PricewaterhouseCoopers igazgatója, a Kereskedelmi és Fogyasztási Cikkek csoport vezetője.

Az FMCG cégek felsővezetőinek mindössze 27 százaléka bízik nagyon a bevételek növekedésében a következő év folyamán. Hogy érzékelni lehessen az elbizonytalanodást: ez az arány egy éve még 50 százalék volt. A felmérésben részt vevő kiskereskedelemben tevékenykedő felsővezetők között ez az arány mindössze 14 százalék volt (a tavalyi adat 44 százalék).

A kiskereskedelmi vállalatok vezetői arra számítanak, hogy a növekedés – ha egyáltalán lesz – nem új, hanem meglévő piacokról származhat, ennek megfelelően a felsővezetők több, mint 60 százaléka inkább ezekre összpontosít és mindössze 17 százalékuk tervez új piacokra lépni. Kína és India továbbra is vonzó lehet, de növekedési szintjük alacsonyabb lesz, mint az elmúlt években.

"A jövőben elengedhetetlen lesz a még fokozottabb összpontosítás a költséghatékony működésre, a működőtőkére és az ellátási lánccal kapcsolatos kockázatokra" – hangsúlyozta Biczó Péter.

A vállalatvezetőknek mindezen túl hirtelen változásokra is fel kell készülniük (például beszállítóik csődje), ráadásul úgy kell tudni csökkenteni méretüket, hogy az majd a válságot követő felfutás során ne akadályozza termelésüket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!