Az autógyárak szeretnek rekordokról és korábban nem látott értékesítési adatokról beszélni. Nincs ez másként a Porschénál sem, ahol valóban szárnyalnak az eladások. Ennek egyik oka, hogy az autópiac globális növekedése mellett egyre nagyobb igény van a prémium kategóriás termékekre, a másik pedig, hogy a cégnél nagyon jól döntöttek, amikor piacra dobták a Macant, a Cayenne-nél egy számmal kisebb SUV-ot.
A júliusban eladott 20 733 Porschéból ugyanis 7800 darabot, vagyis 38 százalékot tett ki a Macan értékesítése. Nem csoda, hogy a cég a nyár második hónapjában 21,5 százalékkal tudott növekedni éves bázison.
Bár a cég közleménye nem közöl értékesítési adatokat modell szerinti bontásban, annyi azért elárulnak, hogy 911 kabrióból és Boxsterből (szintén kabrió) 1900 talált gazdára júliusban. Ezek a számok azért felvetik a kérdést, hogy a Porschét hívhatjuk-e sportkocsi gyártónak.
Ha az első 7 hónap adatait nézzük, akkor még nagyobb számokat látunk, ugyanis az eladott 134 717 kocsi 28,5 százalékkal nagyobb, mint tavaly ilyenkor, de Kínában ennél is nagyobb, 41,1 százalékos volt a növekedésük. Vélhetően ez utóbbi az év hátralevő részében mérséklődni fog a kínai gazdaság gyengélkedéséből fakadóan. Júliusban például már csak 6,2 százalékkal adtak el több kocsit. Jól teljesít viszont a német piac, az idén 26,2 százalékkal nőt hazájában a Porsche, de júliusban 46,2 százalékos volt a növekedés.
mfor.hu