12 százalékkal növelte októberi eladásait az Opel Európában, ezzel az első helyre került a 10 legnagyobb piaci részesedéssel bíró márkák rangsorában. Őt a Mercedes és az Audi és a BMW követte 8,7, 7,9, illetve 6,2 százalékkal.
A kisebb gyártók közül kiemelkedik a Seat 20 százalékos növekedése a 10. hónapban, illetve a MINI, amely a korábbi hónapok kedvezőtlen tendenciáival szemben pluszban zárta októbert. Nem így a Mercedes kistestvére, a Smart, amelynek felére esett az értékesítése. Tavaly még 5800 kellett a miniautóból, idén pedig csak 2800. Kérdés, hogy a modellváltás képes lesz-e újra keresetté tenni a márkát.
Érdemes kiemelni a Jeep terepjárókat, amelyekből 79 százalékkal fogyott több októberben, kicsivel több, mint 4 ezer darab, illetve a Lexus is egész jól teljesített a maga 38,5 százalékos növekedésével. Azt gondolni ugyanakkor, hogy a japán prémiumgyártó megszorongatja majd a három németet, még korai, a volumenbővülés mögött ugyanis 3 ezres darabszám áll.
Nem ment rosszul a Nissannak sem, vélhetően az általa megalkotott Crossover kategória fontos képviselője, a Qashqai megújításának köszönhetően. A Volvo eközben 14,3 százalékkal bővült, ami 22,6 ezer eladott kocsit jelent, Mazdánál pedig 24,3 százalékos volt a plusz (12,5 ezer autó). Majdnem duplázott a Mitsubishi is, ugyanis az októberi 9700 autója 76 százalékkal több, mint tavaly.
Ha nem csak az októbert, hanem az első 10 hónapot vesszük górcső alá, akkor kiderül, hogy az EU-ban eladott 10,6 millió autó 6,1 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
A piaci részesedés tekintetében nagy változások nincsenek, az első három helyen a német tömeggyártók vannak, majd két francia és a három prémiummárka volt a legsikeresebb a felfelé ívelő autópiacon.
mfor.hu