2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jelentős autógyártók között csak az Opel tudott 10 százalék felett növekedni az uniós piacon októberben.

12 százalékkal növelte októberi eladásait az Opel Európában, ezzel az első helyre került a 10 legnagyobb piaci részesedéssel bíró márkák rangsorában. Őt a Mercedes és az Audi és a BMW követte 8,7, 7,9, illetve 6,2 százalékkal.

A kisebb gyártók közül kiemelkedik a Seat 20 százalékos növekedése a 10. hónapban, illetve a MINI, amely a korábbi hónapok kedvezőtlen tendenciáival szemben pluszban zárta októbert. Nem így a Mercedes kistestvére, a Smart, amelynek felére esett az értékesítése. Tavaly még 5800 kellett a miniautóból, idén pedig csak 2800. Kérdés, hogy a modellváltás képes lesz-e újra keresetté tenni a márkát.

Érdemes kiemelni a Jeep terepjárókat, amelyekből 79 százalékkal fogyott több októberben, kicsivel több, mint 4 ezer darab, illetve a Lexus is egész jól teljesített a maga 38,5 százalékos növekedésével. Azt gondolni ugyanakkor, hogy a japán prémiumgyártó megszorongatja majd a három németet, még korai, a volumenbővülés mögött ugyanis 3 ezres darabszám áll.

Nem ment rosszul a Nissannak sem, vélhetően az általa megalkotott Crossover kategória fontos képviselője, a Qashqai megújításának köszönhetően. A Volvo eközben 14,3 százalékkal bővült, ami 22,6 ezer eladott kocsit jelent, Mazdánál pedig 24,3 százalékos volt a plusz (12,5 ezer autó). Majdnem duplázott a Mitsubishi is, ugyanis az októberi 9700 autója 76 százalékkal több, mint tavaly.

Kattintásra galéria nyílik!

Ha nem csak az októbert, hanem az első 10 hónapot vesszük górcső alá, akkor kiderül, hogy az EU-ban eladott 10,6 millió autó 6,1 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.

A piaci részesedés tekintetében nagy változások nincsenek, az első három helyen a német tömeggyártók vannak, majd két francia és a három prémiummárka volt a legsikeresebb a felfelé ívelő autópiacon.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!