2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly a tévé előtt töltött idő 9 százalékát, vagyis 26 percet tett ki a reklámnézés. Naponta átlagosan 86 reklámot láttunk - derül ki egy felmérésből.

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint tavaly átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a tévéjét, és közülük 6,5 millió legalább egy hirdetést is látott. Átlagosan naponta 289 percet néztük a televíziót, melyből csak 26 perc a reklámok megtekintését jelentette, ami 86 darab hirdetést jelentett.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés) 

Az elmúlt években egyébként folyamatosan nőtt a tévés reklámok megjelenésének száma, tavaly a magyar csatornákon több mint 5,3 millió hirdetés került a képernyőre a felmérés szerint. Ez a 2013-ashoz képest közel egymillióval magasabb szám. Érdekes összesítés, hogy a levetített reklámok hossza közel 4,25 évet jelentett a Nielsen által vizsgált csatornákon.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Összesen 612 hirdető 1087 márkát hirdetett tavaly 7360 különféle reklámban. Ezek közül a felmérés szerint 5987 teljesen új hirdetés volt, vagy először került képernyőre 2014-ben. Viszont volt olyan reklám, amit a tavalyi év során akár 20 209-szer láthattunk, hiszen ennyiszer ment le adásban.

A hirdetések átlagosan egyébként 25 másodpercesek voltak, és a legtöbb hirdetés a gyógyhatású készítmények szektorba tartozott, számuk közel 1,2 millió volt. Második helyen 890 ezer hirdetéssel a kereskedelmi szektor került, a dobogó harmadik fokára pedig az élelmiszer kategória 727 ezerrel.

Némileg másabb a sorrend, ha a megjelenésszámokat termékosztályok szerint nézzük, hiszen így az élen az egyéb (pl. internetes) kereskedelmi termékek állnak, 317 ezer megjelenéssel. A gyógyhatású készítmények, mint például a megfázás, influenza elleni termékek csak a második helyre kvalifikálták magukat 306 ezer megjelenéssel. 276 ezer megjelenéssel pedig a harmadik legtöbb alkalommal az élelmiszerkereskedelmi termékek kerültek. Legkevesebbszer egyébként emésztést javító készítményeket láthattunk a reklámok között, előtte a mobiltelefon előfizetések/csomagok állnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!