A Nielsen Közönségmérés adatai szerint tavaly átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a tévéjét, és közülük 6,5 millió legalább egy hirdetést is látott. Átlagosan naponta 289 percet néztük a televíziót, melyből csak 26 perc a reklámok megtekintését jelentette, ami 86 darab hirdetést jelentett.
Az elmúlt években egyébként folyamatosan nőtt a tévés reklámok megjelenésének száma, tavaly a magyar csatornákon több mint 5,3 millió hirdetés került a képernyőre a felmérés szerint. Ez a 2013-ashoz képest közel egymillióval magasabb szám. Érdekes összesítés, hogy a levetített reklámok hossza közel 4,25 évet jelentett a Nielsen által vizsgált csatornákon.
Összesen 612 hirdető 1087 márkát hirdetett tavaly 7360 különféle reklámban. Ezek közül a felmérés szerint 5987 teljesen új hirdetés volt, vagy először került képernyőre 2014-ben. Viszont volt olyan reklám, amit a tavalyi év során akár 20 209-szer láthattunk, hiszen ennyiszer ment le adásban.
A hirdetések átlagosan egyébként 25 másodpercesek voltak, és a legtöbb hirdetés a gyógyhatású készítmények szektorba tartozott, számuk közel 1,2 millió volt. Második helyen 890 ezer hirdetéssel a kereskedelmi szektor került, a dobogó harmadik fokára pedig az élelmiszer kategória 727 ezerrel.
Némileg másabb a sorrend, ha a megjelenésszámokat termékosztályok szerint nézzük, hiszen így az élen az egyéb (pl. internetes) kereskedelmi termékek állnak, 317 ezer megjelenéssel. A gyógyhatású készítmények, mint például a megfázás, influenza elleni termékek csak a második helyre kvalifikálták magukat 306 ezer megjelenéssel. 276 ezer megjelenéssel pedig a harmadik legtöbb alkalommal az élelmiszerkereskedelmi termékek kerültek. Legkevesebbszer egyébként emésztést javító készítményeket láthattunk a reklámok között, előtte a mobiltelefon előfizetések/csomagok állnak.
mfor.hu