Thomas Faustmann elmondta, hogy nem csak az Audi AG-nál, hanem az Audi Hungária Motor Kft.-nél is rekordévet zártak 2014-ben. Közölte, mintegy kétmillió motort gyártottak Győrben, ami a vállalat alapítása óta az eddigi legnagyobb termelési volumen volt.
A cég árbevétele 5,588 milliárd euróról 7,231 milliárd euróra nőtt, a vállalat alapítása óta 7,433 milliárd eurót fordítottak beruházásokra, ebből tavaly 698 millió eurót. Az új járműgyárban a 2013. évi 42 851-ről 135 232-re nőtt a gyártósorról legördülő autók száma.
Tavaly a motorpaletta 235 változatból állt, négytől tizenkét hengeres motorokig. Naponta átlagosan 8100 motort készítettek. Tavaly kezdődött az új V6 TDI motor sorozatgyártása. Az idei tervekről szólva Thomas Faustmann elmondta, hogy a motorgyártásban új motorvariánsokat vezetnek be, teljes kapacitással fog működni a járműgyártás, s naponta 660 autó gördül majd le a futószalagról.
Thomas Faustmann elmondta, összesen négy modell teljes egészében Győrben készül. A gyártás éves kapacitása mintegy 160 ezer autóra nőtt a három műszakos munkarend bevezetésével. Közölte, a Volkswagen-konszernen belül az Audi Hungária adja a motorok 20 százalékát. A motorok 45,8 százaléka tavaly Európába került, ezen belül Németországba 15,8 százalék. Az Amerikai Egyesült Államokba szállítják a motorok 30,4 százalékát. Magyarországon a gyártott motorok 6,5 százalékát használják fel, emellett ötvenről egy év alatt 68-ra nőtt az Audi Hungária magyar beszállítóinak száma.
A motor- és járműfejlesztésen túl tavaly egy új csarnok építését kezdték meg 66 ezer négyzetméteren, ahol az idén próbapadokat fognak elhelyezni. Emellett tavaly járműfejlesztési labort adtak át a Széchenyi István Egyetemen és 5 ezer négyzetméterrel növelték a szerszámgyár alapterületét. Knáb Erzsébet, az Audi Hungária személyügyekért felelős igazgatója elmondta, hogy tavaly mintegy 900 új munkavállalója lett az Audi Hungáriának és 700 gyakornokuk van. Az Audi Hungária Motor Kft. Magyarország legnagyobb exportőreinek egyike, 11 200 embert foglalkoztat.
MTI