2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A folyamatos termelés biztosítása és a munkahelyek megtartása érdekében a GM Powertrain-Magyarország Kft. vezetése a szakszervezettel egyetértésben január 16-tól, átmeneti időre heti négy napra csökkentette a munkaidőt a szentgotthárdi Opel-gyárban - tájékoztatta az MTI-t Légrádi Edit, a gyár szóvivője.

A globális gazdasági válság a General Motors Powertain Kft.-t is sújtja, a recesszió miatt a szentgotthárdi gyár már a múlt év októberében kénytelen volt visszafogni a termelést, és megválni a kölcsönzött munkaerő jelentős részétől. A dolgozók most a munkaidő-csökkentés miatt kiesett időre, a szakszervezettel történt megállapodás szerint személyi alapbérük 50 százalékát kapják meg - részletezte a szóvivő.

Légrádi Edit ugyanakkor emlékeztetett arra: cégük rendkívüli rugalmasságát bizonyítja, hogy sikerrel igazítják a termelést a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz, amelynek során mindent igyekeznek megtenni a vállalat számára rendkívül értékes, jól képzett munkaerő megtartásáért.

Szólt arról is, hogy a General Motors szentgotthárdi gyára idén új piacra is exportál. Az év első négy hónapjában a gyár 18 ezer kész motort - 1,6 és 1,8 literes változtatható vezérműtengely-szögű modellt - szállít Kínába.

"A kezdeti szállítmányokat további ezer darab 1,6 literes turbó modell követi az év végén" - tudatta.

A tavalyi év során 392 ezer 878 motort gyártottak Szentgotthárdon, amelyet európai Opel, Vauxhall és Saab autógyáraknak szállítottak. Ez közel 400.000 olyan új autó tulajdonost jelent Európa-szerte, akiknek járművében "szentgotthárdi szív" dobog - fűzte hozzá.

Szavai szerint a GM szentgotthárdi gyára jelentős komponens kiszállítást is teljesít a világ több piacára is. Az elmúlt évben közel 200 ezer megmunkált és szerelt hengerfej exportjára került sor Mexikóba és Koreába, amelyet ott ugyancsak 1,6 és 1,8 literes GM motorokba építettek be.

A gyártósorokról további megmunkált főtengelyek, hajtórudak és négyhengeres - a legmodernebb lézer-technológiával gyártott - blokkok kerültek Koreába, Mexikóba és Brazíliába. Ezekkel a termékekkel együtt a GM Powertrain-Magyarország Kft. összesen több mint félmillió megmunkált alkatrésszel járult hozzá a világ közép-kategóriás benzin-motorjainak gyártásához.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!