A globális gazdasági válság a General Motors Powertain Kft.-t is sújtja, a recesszió miatt a szentgotthárdi gyár már a múlt év októberében kénytelen volt visszafogni a termelést, és megválni a kölcsönzött munkaerő jelentős részétől. A dolgozók most a munkaidő-csökkentés miatt kiesett időre, a szakszervezettel történt megállapodás szerint személyi alapbérük 50 százalékát kapják meg - részletezte a szóvivő.
Légrádi Edit ugyanakkor emlékeztetett arra: cégük rendkívüli rugalmasságát bizonyítja, hogy sikerrel igazítják a termelést a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz, amelynek során mindent igyekeznek megtenni a vállalat számára rendkívül értékes, jól képzett munkaerő megtartásáért.
Szólt arról is, hogy a General Motors szentgotthárdi gyára idén új piacra is exportál. Az év első négy hónapjában a gyár 18 ezer kész motort - 1,6 és 1,8 literes változtatható vezérműtengely-szögű modellt - szállít Kínába.
"A kezdeti szállítmányokat további ezer darab 1,6 literes turbó modell követi az év végén" - tudatta.
A tavalyi év során 392 ezer 878 motort gyártottak Szentgotthárdon, amelyet európai Opel, Vauxhall és Saab autógyáraknak szállítottak. Ez közel 400.000 olyan új autó tulajdonost jelent Európa-szerte, akiknek járművében "szentgotthárdi szív" dobog - fűzte hozzá.
Szavai szerint a GM szentgotthárdi gyára jelentős komponens kiszállítást is teljesít a világ több piacára is. Az elmúlt évben közel 200 ezer megmunkált és szerelt hengerfej exportjára került sor Mexikóba és Koreába, amelyet ott ugyancsak 1,6 és 1,8 literes GM motorokba építettek be.
A gyártósorokról további megmunkált főtengelyek, hajtórudak és négyhengeres - a legmodernebb lézer-technológiával gyártott - blokkok kerültek Koreába, Mexikóba és Brazíliába. Ezekkel a termékekkel együtt a GM Powertrain-Magyarország Kft. összesen több mint félmillió megmunkált alkatrésszel járult hozzá a világ közép-kategóriás benzin-motorjainak gyártásához.