Az egy háztartás által fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra fordított összeg nagysága valamennyi vizsgált országban messze elmarad az osztrák szint mögött. Ausztriában egy háztartás évente átlagosan 32,9 ezer eurót költ különböző termékekre, a magyar családok ennek nagyjából negyedével (28 százalékával), 9,3 ezerrel kénytelenek beérni.
A visegrádi országok mutatói kilencezer euró körül szóródnak, és érdekes módon nem a legmagasabb egy főre jutó GDP-vel rendelkező Csehország, hanem Szlovákia áll az élen.
Magyarországon 2000 óta közel harmadával nőtt a reáljövedelem 2006-ig, s ez jelentősen átrendezte a fogyasztási szokásokat is (bár a tavalyi drasztikus reáljövedelem-csökkenés nyilván a még csak ezután megjelenő 2007-es fogyasztásszerkezeti adatokat is jelentősen befolyásolja). A legszembetűnőbb változás az élelmiszer-kiadásokban mutatkozik: a Központi Statisztikai Hivatal szerint az évtized eleji 29 százalékos részarány 23-ra csökkent - írja a Világgazdaság.