2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Negyedével kevesebb munkavállalóval, új fedélzeti szolgáltatással, a menetrendben szereplő célállomások és az utasszám növelésével, valamint a Budapest Airport utaskiszolgálási díjának csökkentésével tehető nyereségessé a Malév a cég üzleti terve szerint - értesült a Magyar Hírlap.

A lap keddi számában megjelent ismertetés alapján a 2010–2012-ig szóló üzleti terv 25 millió euró nyereséget célzott meg az időszak végére. A lap informá­ciói szerint a hétoldalas dokumentum a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég együttműködésével készült, és azt megküldték Brüsszelnek abban a prezentációban, amelyet a visszaállamosítás indoklásához az Euró­pai Uniónak is beterjesztett az előző kormány.

A dokumentum egyszerre számol két év távlatában a Malév létszámának 25 százalékos csökkenésével elsősorban az adminisztratív szférában, valamint a repülőszemélyzet csekély mértékű növekedésével, a repülőgép-személyzet bérének mérsékelt csökkentése mellett, mert szerintük a pilóták bérszínvonala magasabb a nyugat-európai kollégáikénál.

A flotta 22 gépről 2012-ig 26 gépre, majd 2014-ig 27 gépre nő majd. A Boeing marad a fő típus.

Az üzleti terv szerint megszüntetik az olyan veszteséges járatokat, mint Genf, Iasi, Ljubljana vagy Ungvár (Uzsgorod), ugyanakkor a menetrendben szereplő úti célok száma 2012-re 51-ről 55-re nő, míg 2014-re eléri a hatvanat. A tervek alapján az utasszám 2012-re elérheti a 4,4 milliót, 2014-re pedig az 5,3 milliót.

Ehhez a dokumentum szerint a Budapest Airport (BA) utaskiszolgálási árának csökkentésére lenne szükség, hogy a díjak szintje az egyenrangú repterekével arányos legyen. Közép–Európában Budapest a teljes reptéri költség alapján az egyik legdrágább repülőtér. A szakanyag alapján a BA jóval magasabb utasonkénti díjat számol fel a Malévnak, mint a WizzAirnek. S az, hogy a WizzAir más terminált használ, mesterséges megkülönböztetés, hiszen a szolgáltatás lényegében ugyanaz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!