A Közel-Kelet legnagyobb diszkont légitársaságának illetékesei korábban úgy nyilatkoztak, hogy a cég harmincnégy gépet rendelne - vagy Boeing 737-eseket, vagy Airbus A320-asokat. Egy 737-es listaáron nagyjából 79 millió dollárba kerül, az ötvendarabos rendelés tehát összesen 3,95 milliárdba kerülne. Ha az A320-asok mellett dönt a vállalat, az valamivel kevésbé, 3,25 milliárd dollár erejéig terhelné meg a költségvetést - közli a Reuters.
"Azt tervezzük, hogy minimum harmincnégy, maximum ötven repülőgépet rendelünk közvetlenül a gyártótól, még ebben a hónapban" - nyilatkozta Adel Ali, a légitársaság vezérigazgatója. Arra nem tért ki, hogy milyen okból vásárolna az eredetileg eltervezettnél több utasszállítót a cég.
A vállalatnak egyébként egyelőre nincs saját flottája. A harmadik legnagyobb emirátus által létrehozott légicég jelenleg kilenc darab lízingelt Airbus A320-ast birtokol.
A Közel-Keleten folytatódik az Airbus-Boeing párharc
Csaknem négymilliárd dolláros megrendelést nyerhet el a két legnagyobb repülőgépgyártó egyike (az európai Airbus vagy az amerikai Boeing) az Egyesült Arab Emírségek légitársaságától, az Air Arabiától. A cég mintegy ötven utasszállítót rendelne.