2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt négymillió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.

A GVH észlelte, hogy az autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozás a magyar piacon történő megjelenése óta piacelsőségi állításokat fogalmaz meg reklámjaiban. Például az Autocentrum AAA Auto Kft. rendszeresen a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése"-ként hirdette magát. A versenyhatóság úgy ítélte meg, hogy a reklámot észlelő ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő AAA Auto vállalatcsoport egészére, így ez a szlogen a GVH megítélése szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A társaság másik szlogenje ("a lehető legmagasabb árakat fizetjük") ugyanakkor azt sugallta a fogyasztónak, hogy autójáért az AAA Autónál többet kap, mint amennyit bármelyik más kereskedő fizetne egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező gépkocsiért. Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás, mivel csak azt kívánta közölni a potenciális vásárlókkal, hogy a szokásos objektív körülményeken túl további esztétikai szempontokat is figyelembe vesz az általa megvásárolt autók vételárának kialakítása során.

Az állítást megfogalmazó reklámozónak már az állítás közzétételekor rendelkeznie kell az állítás valódiságát alátámasztó bizonyítékokkal - hívja fel a figyelmet a GVH. A fogyasztóknak eljuttatott információk valóságtartalmát pedig minden esetben a közreadójának kell igazolnia.

A döntésben a versenyhatóság négymillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Autocentrum AAA Autó Kft.-t, mivel a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése" és "a lehető legmagasabb árakat fizetjük" szlogenek valóságát nem tudta megfelelően igazolni, áll a társaság közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!