1p

Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a McDonalds emeletes szendvicse, a Big Mac, amely nagy szerepet játszott a "super-size" kultúra elterjedésében az Egyesült Államokban.

A nagyközönségnek először 1967-ben mutatta be a Big Mac szendvicset feltalálója, Jim Delligatti, a gyorsétteremlánc egyik franchise-partnere Uniontownban. Egy évvel később országszerte a menük alapvető terméke lett, jelentette az AP hírügynökség.

A 40. évforduló alkalmából a 89 esztendős Delligatti és családja egy Big Mac Múzeum éttermet nyitott Észak-Huntingdonban, ahol relikviák tárháza, köztük egy óriási Big Mac-szobor is található. Az emeletes szendvics valóságos popkultúrává vált: dal született róla "Impossible-to-forget" (Felejthetetlen) címmel, illetve a tekintélyes gazdasági újság, a The Economist is előszeretettel használja a Big Mac-indexet a különböző valuták összehasonlításához.

"A Big Mac jelenleg az egyik legnépszerűbb szendvicsünk" - közölte Danya Proud, az Oak Brook-i központú McDonalds Corp. szóvivője. Becslések szerint a hálózat évente 550 millió Big Macet értékesít csak az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy közel 17-et adnak el másodpercenként.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!