4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Negyvenhárom busz- és öt villamosvonalon közlekedtek a BKV járatai szerda délután, a határozatlan idejű sztrájk második napján. A vasutasok is csatlakoznak a BKV-s munkavállalókhoz és négyórás sztrájkot hirdettek csütörtök hajnali 4 órától.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy szolidaritást vállalnak a BKV-nál sztrájkoló munkavállalókkal, ezért csütörtök hajnali 4 órától reggel 8 óráig országos szolidaritási sztrájkot hirdettek.

A sztrájkot ugyan az egész hálózatra meghirdették, de a gyakorlati végrehajtást a budapesti "fejpályaudvarokra" koncentrálják, mivel azok vannak kapcsolatban a BKV-hálózattal.

Ritkán járnak a buszok

A BKV tájékoztatása szerint szerda délután 43 vonalon volt buszközlekedés, e járatok jelentős részén az alvállalkozók üzemeltetnek buszokat. A buszok közül a legtöbb teljes útvonalon, de jóval ritkábban jár, mint általában hétköznapokon. Közlekedik egyebek mellett a 20E, a 30, az 58, a 95, a 128, a 178A, a 200E, a 240 és a 272 jelzésű busz. Módosított útvonalon, de szintén jár a 8, a 66A, a 98, a 114, a 151A, a 173, a 180, a 212, a 256, a 950A és 990A jelzésű busz.

Új buszjáratot is indítottak 97-es jelzéssel, amely Rákoskeresztúr városközpontból indul és - a Pesti út, a Sáránd utca, a Rákoskert sugárút, a Zrínyi utca, a Csabagyöngye utca, a Lemberg utca, a Péceli út és a Csabai út érintésével - oda is érkezik vissza.

Csak néhány villamos közlekedik

Jelentős fennakadások vannak a villamosok közlekedésében, szerda délután öt vonalon közlekednek a szerelvények. Csak az 1-es, a 2-es, a 6-os, a 41-es és a 47A jelű villamosok szállítanak utasokat. A korábban közlekedő 52-es vonalon nem sokkal fél kettő után leállt a közlekedés.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a közlekedési sztrájk miatt a vizsgákon meg nem jelent hallgatók hiányzását igazolt távollétnek tekintik. Az intézmény pr-irodája az MTI megkeresésére közölte: a Műegyetemen azt kérték a tanszékektől, hogy ezeknek a hallgatóknak a vizsgaidőszak hátralévő részében hirdessenek meg extra vizsgaalkalmat, ha már nem volna vizsgázásra lehetőségük, illetve akkor is, ha az eredetileg meghirdetett további vizsgaalkalmak ütközés miatt e hallgatóknak nem felelnek meg - mondták.

A Fidesz szerint, ha a szocialisták nem lopták volna el a pénzt a közösségi közlekedést nyújtó cégekből, akkor lenne anyagi forrás tisztességes fizetésekre, tisztességes utazási körülményekre, és nem lenne sztrájk.

Ezért a Fidesz arra szólítja fel a szocialistákat, hogy adják vissza az "ellopott milliárdokat" a BKV-nak, a MÁV-nak és a Malévnak - mondta Cser-Palkovics András, az ellenzéki párt helyettes szóvivője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A közszolgáltatásoknak működniük kell, azonban ezt a mostani kormány képtelen garantálni, mert "ellopta ezekből a cégekből a pénzt" - tette hozzá a fideszes politikus.

Csütörtökön tárgyalnak újra

Nemes Gábor, a BKV-s sztrájkbizottság szóvivője a szerda délelőtti egyeztetést követően jelentette be, hogy nem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között a kollektív szerződésről, ezért a szakszervezetek folytatják a kedden kezdődött, határozatlan idejű sztrájkot. Közölte: a BKV ezúttal sem adott be új ajánlatot, a sztrájkbizottság pedig továbbra is ragaszkodik a saját álláspontjához. A tárgyalások csütörtök délelőtt folytatódnak.

A BKV-nál működő 25 szakszervezet közül 14 sztrájkol. Ezek közül a legtöbb buszos érdekképviselet, de szinte minden ágazatból csatlakozott a munkabeszüntetéshez legalább egy szakszervezet. Ezek között van reprezentatív és kisebb érdekképviselet is, a sztrájkoló szakszervezetek az összes dolgozó mintegy felét képviselik. A BKV-nál mintegy 12 ezren dolgoznak, az érintett 14 szakszervezetnek 5700 tagja van.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!