2p

Azzal mindenki egyetért, hogy be kell vezetni a fővárosban az útdíjat, és a szakértők szerint 2010-2012 körül várható egy a budapesti belvárosra és a hidakra kiterjedő díjfizetős zóna kialakítása. A zöldek szerint csak a politikai bátorság hiányzik az útdíj bevezetéséhez, írja a Népszabadság.

Az egyetértés már megvan, a megvalósítás azonban késik egy a budapesti belvárosra és a hidakra kiterjedő díjfizetős zóna kialakítására. A szakemberek azonban úgy látják, hogy a a következő évtized elején megvalósulhat, írja a Népszabadság.

Egy friss kezdeményezés szerint a forgalom terhelését csökkentendő próbaképpen negyed- vagy féléves időszakban lehetne tesztelni a rendszert. Az ötletet egyébként már a főváros is magáévá tette, tavaly fogadta el a levegőtisztaság-védelmi programját, amely radikális lépéseket tervez, köztük az útdíjat is. Egy nyilvánosságra került terv szerint a Nagykörúton belüli autó közlekedésért négy tömegközlekedési vonaljegy árának megfelelő összeget kellene fizetni.

A zöldek szerint csak a politikai bátorság hiányzik az útdíj bevezetéséhez - mondta lapunknak Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Szerinte jó alkalom és időpont volna ehhez 2009, amikortól a tehergépkocsiknak kilométer-arányos útdíjat kell fizetniük, számol be a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!