Az egyetértés már megvan, a megvalósítás azonban késik egy a budapesti belvárosra és a hidakra kiterjedő díjfizetős zóna kialakítására. A szakemberek azonban úgy látják, hogy a a következő évtized elején megvalósulhat, írja a Népszabadság.
Egy friss kezdeményezés szerint a forgalom terhelését csökkentendő próbaképpen negyed- vagy féléves időszakban lehetne tesztelni a rendszert. Az ötletet egyébként már a főváros is magáévá tette, tavaly fogadta el a levegőtisztaság-védelmi programját, amely radikális lépéseket tervez, köztük az útdíjat is. Egy nyilvánosságra került terv szerint a Nagykörúton belüli autó közlekedésért négy tömegközlekedési vonaljegy árának megfelelő összeget kellene fizetni.
A zöldek szerint csak a politikai bátorság hiányzik az útdíj bevezetéséhez - mondta lapunknak Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Szerinte jó alkalom és időpont volna ehhez 2009, amikortól a tehergépkocsiknak kilométer-arányos útdíjat kell fizetniük, számol be a Népszabadság.